Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har også lurt litt på hvordan vi skal gjøre det, eller om vi i det hele tatt skal legge det frem. Men nå er situasjonen her litt annen: Jeg har en gutt som er 4 år nå. Faren hans valgte å ikke ville ha noe med oss å gjøre når sønnen vår var 1 år. Så de har ikke sett hverandre eller snakket med hverandre på 3 år nå. Så min sønn har vel omtrent glemt at det er noe som heter pappa, hvertfall for han. Pappan har også sagt fra seg ansvaret. For 2 år siden traff jeg han som vi snart skal flytte sammen med. Sønnen min kaller han bare ved navn. Ingenting annet har liksom blitt tatt opp. For nå sees vi bare i helger og ferier, så de har ikke vært tett innpå hele tiden. Jeg tipper at sønnen min fortsatt vil kalle han ved navn når vi flytter sammen. Men han vil jo få en farsrolle ovenfor min sønn. Noe han gjør med glede. Men det jeg tenker på, å kanskje det bare er jeg som tenker på det også, å at det ikke vil bli noe problem for sønnen min. Men hva når vi får felles barn? Nå er ikke dette noen planer i nær fremtid, så sønnen min er nok godt opp i skolealder før han får søsken, å vil ha et sterkt bånd med han. Men hva da når h*n begynner å si pappa? Vil sønnen min tørre å spør om han kan si pappa, vil han føle seg utenfor på akkurat dette? For han har jo ingen biolgisk pappa i livet sitt, eller familien til pappan. Men familien til kjæreste har blitt en ny familie for oss. Jeg tenker mye på dette, å kanskje blir det ikke noe problem. Men jeg sliter fortsatt med litt dårlig samvittighet for at han ikke har noen ordentlig pappa i livet sitt.. Selv om det ikke er jeg som har tatt det valget..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Hvorfor dårlig samvittighet? Skjønner at du er litt lei deg på guttens vegne, men nå har jo du funnet en mye bedre mann. Men hypotetisk sett. Du og kjæresten din flytter sammen og få barn. 5 år senere slår dere opp. Da er gutten din 12 år og altså hatt denne mannen som farsfigur i 10 år (og kaller ham kanskje pappa). Vil mannen da ha gutten på samvær på lik linje med sitt eget biologiske barn?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Det vil min eks ha. Han og jeg var sammen fra barnet var ca 5 mnd gammel (jeg hadde blitt alene tidlig i sv.skapet) og flyttet sammen da barnet ble 2 år. Så bodde vi sammen og var kjærester til vår lille venn var ferdig med 1.klasse. Nå går barnet mitt i 7.klasse, han kaller min eks for pappa som han har gjort hele livet (ikke fordi vi voksne fikk ham til det, han bare begynte å si det) og er der annen hver helg og en fast enkeltdag i uka. Til sommeren skal de ha ferie på Sørlandet sammen, og i både i romjula og i påsken var han der 5 dager. Jeg tror ikke vi skal mase med disse "titlene", pappa eller ikke pappa osv. La ungen velge selv. Ikke HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå