Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Sist helg var den eldste bikkja dårlig, fullstendig oppløst i magen. Det bare rant! Og hun var pjusk, ja.... Men kom seg igjen, og ligner seg selv igjen nå. I ettermiddag ble den yngste dårlig. Hun kaster opp blod og hun bæsjer blod, det står som en sprut... Hun har feber og er skikkelig puslete.... Synes så synd på dem! Må se det an til i morgen, men er det ikke noe bedre til da, så blir det dyrlege. Håper bare så inderlig det ikke er så galt som jeg mistenker...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Sorry for ekle detaljer, forresten!
miss c. Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Kun fordi det er to under og ikke en, så er det ikke du som er naboen som bruker en annens hage som hundedo - men blod i avføring og spy = indre blødning = og det er det rottegift gjør med kroppen, så hvorfor ikke sjekke nå og ikke i morgen? Hvis det er forgiftning, kan dyrlegen også gjøre kort prosess, slik at stakkaren ikke lider mer enn nødvendig. Dyrleger (noen) gjør også hjemmebesøk.
ellen-propellen Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Jeg syns du skal kontakte dyrlegen i kveld siden hunden er så dårlig.Jeg går utifra at du har forsikring på hundene og dermes ikke risikerer annet enn egenandelen? Om du velger å vente så pass i det minste på at hunden får i seg væske.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Tilbake fra dyrlegen nå (takk og lov for at jeg kjenner en dyrlege litt). Ved bedre mot nå, både dyret og jeg, hun har fått antibiotika og noe som roer ned magen raskt og effektivt. Dyrlegen trodde helst det var en jæ... heftig magasjau, på godt norsk. Antakelig har vi kartlagt kilden også: Rennende vann der ute i naturen! Har da ikke hatt med oss hodet når vi (les:gubben) har vært på tur i skogen med bikkjene. Han har latt dem drikke i skogen og det er jo ikke særlig smart nå i disse lemen-tider... Så foreløpig er naboen frikjent og det skal han være no' helt vanvittig glad for!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Miss c: Nei, jeg er ikke naboen din, enten jeg har en eller flere hunder, for naboens hage hadde absolutt ikke, med tjukk strek under, vært aktuell som do for mine bikkjer! En så dårlig hundeeier er jeg ikke. Det har skjedd et par små ganger i løpet av 7 år at det har blitt en liten hundebæsj på naboens eiendom, men da har vi raskt vært der og plukket opp. Du aner ikke hvor forbannet jeg er på andre som lar hunder (og katter, for den del) bruke annen manns tomt som dass!
ellen-propellen Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Så bra det gikk bra:) Det kan jo være litt vanskelig å hindre hundene å drikke i naturen spesiellt om de får gå litt løse. Har aldri tenkt på at det kan være farlig:-S
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Har du forsøkt å gi dem Zoolac? Bikkja vår hadde ofte diare og dårlig mage når hun var yngre, og det gikk over i løpet av noen timer med Zoolac. Har det alltid liggende i huset, og det er et fantastisk produkt. I tillegg har jeg kokt opp torsk/sei (disse blokkene i frysedisken) pluss ris som hun har fått når magen har roet seg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå