Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er fast ansatt i jobben min, og har vært der i mange år. Har omtrent ikke hatt en eneste fraværsdag iløpet av disse årene, og stiller opp ekstra når det trengs. Da jeg ble gravid, var formen ganske klein i starten (kvalme og oppkast), men jeg sto på og jobbet 100% likevel. Helt frem til jeg var ca 25 uker på vei; da ble jeg sykemeldt 40% pga bekkenløsning og total mangel på overskudd (har to barn fra før, og selv om mannen min bidrar masse, ble det rett og slett for mye...) Å få være hjemme 40% var omtrent som å skru på en bryter; overskuddet kom tilbake, og jeg hadde både lyst og energi til annet enn bare jobb! Men nå, i uke 32, har overskuddet forsvunnet igjen. Jeg gjør ikke annet enn å sove og jobbe. Likevel maser sjefen min på meg om å starte grytidlig på jobb, og å påta på meg flere arbeidsoppgaver enn jeg normalt sett har. Føler jeg jobber mer 80% enn 60% for tiden.. Hadde dere bedt om mer sykemelding? Syns det er vanskelig å skulle be sjefen om å slakke på kravene også, selv om jeg vel syns de er noe urimelige for øyeblikket (noe jeg syns de hadde vært i 60% stilling om jeg ikke var gravid og sykemeldt også!) .... men... hm.... føler meg så sutrete og snyltete som tenker slik, istedetfor å være fornøyd med den fritiden jeg allerede har.. :-/
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Sjefen din skal ta hensyn til deg som gravid og tilpasse arbeidsmengden osv din situasjon. Du skal ikke har dårlig samvittighet for noe.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Det er en vanlig problemstilling for alle som jobber deltid. Hvis ikke arbeidsgiver klarer å tilpasse for deg, er sykmelding eneste løsningen dessverre.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Takk for svar. Jeg har høy arbeidsmoral, og har stor forståelse for at det er et problem også for arbeidsgiver når vi arbeidstakere blir sykemeldt. Enten det er deltid eller heltid. Men samtidig ser jeg mine egne begrensninger her, og innser at sjefen min IKKE ser disse lenger. Jeg har heldigvis ikke så mange uker igjen til jeg uansett går ut i permisjon, så jeg får ta en prat med legen ang mer sykemelding- og satse på at sjefen ser på dette som en bedre løsning enn at jeg fortsetter som nå, uten å klare å gjennomføre de arbeidsoppgavene jeg har og får! HI
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Det er din plikt som arbeidstaker å gå i dialog med din arbeidsgiver når du merker at du ikke klarer kravene han/hun stiller. Snakk med arbeidsgiver om at du ikke klarer flere arbeidsoppgaver!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå