Gå til innhold

dere som sier at dere bruke barnesete i bussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått inntrykk at at flere har med seg barnesete i busser fordi det ikke er sikkert nok å sitte i vanlig sete. Men jeg har aldri sett det i virkeligheten ennå. Men særiøst når dere er ute f.ek på handletur med barne dra dere med dere. Barn, veske, handleposer..pluss et barnesete? Eller er det noe jeg har misforstått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, ja det lurer jeg også på.

Det er veldig mange her som er veldig opptatt av å fremstå som prefekte på alle mulige måter.

Skrevet

Pa sporveisbussene i Oslo er det ikke seler en gang , hjelper lite med eget sete da ! He he

Skrevet

Her hvor vi bor er det buss som er den kollektive transporten og den brukes av mange mange mennesker hver dag. Her sitter barna i vogn eller i sete og det er ingenting unormalt med det.

Skal vi på lengre turer med buss så vil jeg helst bruke sete.

Skrevet

Nå tar jeg sjeldent bybussene her da, men når jeg tar ekspressbussene så har jeg med barnesetet. Vil jo at lillemann skal sitte sikkert i bussen. Eneste minuset med å ta med setet på ekspressbussen er at det er ikke alltid det er ledig der de har egnede belter, og må da krangle deg til å få sitte der.

Skal innrømme at jeg ikke har tatt med setet på bybussen den ene gangen jeg tok den bussen, rett og slett pga plassmangel og at det ikke er egnede seter med belter til det der. Har sett mange med barnevogn på bybussen, men ingen har ungene i bilstol. Må jo innrømme at det blir tungvindt og mye å dra på bare for 5-15min i buss. (Ikke at det egentlig betyr noe) Syns igrunn at bussen kunne hatt tilgjengelige seter..

Skrevet

Sete, som i medbrakt bilsete ?

Eller bussens sete bare ?

Skrevet

Bussete på vanlige turer mente jeg.

Bilstol hvis vi skal lange strekninger med ordentlig turbuss, er jo svært få vanlige busser som faktisk har bilseler.

Skrevet

Hvilker sete har du, som tar det med på bussen da ?

Ser ikke for meg at jeg skal ta bussen med vårt "sikrest i test" sete, HTS izi combi.

Disse babysetene er jo noe mer hendige, men HI i det andre innlegget skrev om en 2 åring. De sitter ikke i slike seter.

Skrevet

Hahaha! Bussene i byen er så fulle at jeg får ikke inn barnevogna engang, og heller ikke barnesete. (har i grunn aldri sett noen andre som har hatt med barnesete heller). Hurra for kollektiv tilbudet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...