Gå til innhold

Bryllupsfest og antall sevitører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere med peiling eller erfaring:

Vi er 45 gjester og skal ha tapas. Fra cateringbyrået har vi bestilt 2 servitører som er med i 4 timer. De tar oppvask og alt. Utenom har vi ei med som skal ta seg av drikkevarer, kakene og evt oppvask..

Tror dere det hoilder, eller bør vi ha ei til utenom?

Takk for svar :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det holder. Gratulerer og lykke til! :)

Skrevet

regner med at gjestene selv skal forsyne seg med mat, men skal dere ha servert drikke ved bordet? Skal servitørene rydde tallerkener og bestikk mellom hver gang gjestene forsyner seg osv? I så fall blir 2 servitører lite på 45 mennesker.

Hvis de bare skal rydde og vaske opp, så er det sikkert nok med to, men synes det er veldig lite med EN til å ta seg av drikkevarer, kaker, kaffekoking osv.

Skrevet

Det er i minste laget med 2 stk under maten.

Det går nok men det blir hektisk for dem.

Det er IKKE nok med 1 person resten av kvelden til kake, rydding og baren!!!!!!!

Det skal gjøres i stand kaffebord ( sette opp kopper, fat, bestikk osv ) klar til kaffe og kakene. Kaffen skal trekkes, kakene settes frem.

Underveis skal lokalet ryddes for kopper,fat osv. Kaffe avec ( cognac, baileys osv) skal serveres.

Samtidig som dette foregår kommer det til å være folk som ønsker noe i baren.

Oppvask og rydding etter kaffe/kaker skal gjøres. Kakerestene må på kjøl, kaffe må trekkes hele tiden, oppvasken taes osv.

Du bør ha en ryddehjelp og en i baren utover kvelden.

Hilsen en som har servert i mange bryllup.

Skrevet

To høres lite ut under maten, med mindre gjestene også skal forsyne seg med drikke selv.

Om ikke noen av gjestene skal hjelpe til med kaker og kaffe så må du ha en til på kjøkkenet. Det er mye jobb og styr med å rigge kakebord, ordne i stand, rydde opp og passe på. Vi hadde 34 i konfirmasjon, og hadde ei jente på kjøkkenet til kaffen, men da hadde jeg beregnet at både jeg, mannen og søstrene mine skulle hjelpe til. Så én er altfor lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...