Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Ser på sånne fødselsprogram type amrikanske! Å der er keisersnitt en selvfølge hvis barnet ligger i seteleie!! Det var ikke no spm en gang!!! Jeg fikk ikke spm om jeg ville ha keisersnitt jeg da gutten lå i seteleie! Har sett flere som liksom tar det som en selvfølge at hvis det er seteleie da finner vi frem kniven tvært gitt! Er det ikke bedre UANSETT om baby ligger opp eller ned at den kommer ut rett veien? Nei jeg er ikke no fan av keisersnitt! Har tatt det selv pga store komplikasjoner og jm da sa at hun ble overrasket over at jeg ikke "skreik" etter keisersnitt etter de sa han lå i sete! De tok jo rgt og jeg var "stor"nok til å få han ut rett veien men det var mye annet som spilte inn plutselig! Det er en stor oprasjon og jeg var sjalu på mine venninner som var ut å gikk 2 dager etter fødselen... Jeg klarte ikke å gå ut på trilletur på nesten 14 dager!!! Hvem ønsker å være ødelagt i 14 dager etter fødselen! ?? Jeg har stor respekt for de som velger det fordi de har fødselsangst! Synes at det er stort at dere velger å få barn i det hele tatt!! ♥ Men kjenner jeg blir provosert av førstegangsfødende som hyler etter keisersnitt tvært de har fått positiv g-test!!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Er du klar over at du avslutter hver eneste setning med utropstegn? Fryktelig slitsomt å lese.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Nei det er ikke bare deg dessverre, men takk og lov har iallfall flertallet nok i hodet til å skjønne at alle er forskjellige uten å håne de som mener noe annet enn dem. Jeg har både ks og vaginal fødsel bak meg. Tar heller hundre ks til enn en vaginal. Og min vaginal var helt etter boka, så var ikke noe komplikasjoner som tilsa ks neste gang. Kom deg ned av din høye hest og se realiteten, ikke alle takler vaginal fødsel like bra.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Niks! har en der jeg har tre prikker etter og... HI
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 I de fleste andre, siviliserte, land har man et langt bedre syn på både ks og det å ta gravide gå langt over termin. Det er bare Norge som henger litt etter i utviklingen når det gjelder å ivareta gravide, lytte til deres behov og ta dem seriøst.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er motstander av setefødsler, enkelt og greit! Ingen skal noensinne tvinge meg til å føde noe som helst i sete, da hopper jeg heller ut av vinduet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 tror ikke hi mente dette som kritikk av fødende, hun presisere at hun har forståelse for fødselsangst det er vel heller amerikanernes vane for keisersnitt hun kommenterte. Ikke hi
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Det blir feil å sammenligne Norge og USA. I USA risikerer sykehuset/legene å bli saksøkt om noe skulle gå galt under fødselen, dermed er det lettere å heller satse på et planlagt keisersnitt, når babyen ligger i seteleie. Faktum er at det beste for barnet, og for mor, stort sett alttid vil være en naturlig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Ks betyr ikke automatisk å slite med å gå i 14 dager. Jeg var piggere etter mitt ks enn etter vaginal fødsel, etter sistenevnte følte jeg meg som en skikkelig krøppling. Etter ks var jeg opp og gikk få timer etter, 3 dager etter var jeg ute på Dolly og dagen etter det igjen var vi en tur på lekeland. Hver og en som ber om ks må selv få avgjøre hva som er best for de. Ikke hovne bedrevitere som ser på seg selv som en helt ford hun fødte i sete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå