Gå til innhold

Når får deres barn være ute alene å leke da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på fem får lov til å være ute alene å leke. Vi ser jo så klart til han, og han har ett område hvor han får lov til å gå.

Det fungerer kjempefint for vår del, men hu ene i barnehagen (som bor rett i nærheten) synes det var altfor tidlig. Jeg er ikke enig jeg da, mange andre barn på hans alder som er ute å leker alene..

Bor i ett rekkehus området i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi bo på landet, og mine jenter på snart 3 og snart 5 år har lekt ute alen lenge. de gjorde det i fjor sommer også. jeg ser til dem da. enten sitter jeg på verandaen eller så ser jeg gjennom vinduet. det går veldig fint. jeg synes ikke 5 år er tidlig, men kommer kanskje ann på barnet og plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på. Noen mener å leke ute alene er i et inngjerdet hage. Jeg mener at det er utenfor huset/leiligheten v/lekeplassen f.eks.

 

Min datter blir 3 år om 3 mnd. og får lov til å være ute på fremsiden av rekkehuset vårt og sykle, det er ikke noe trafikk der og hun vet hvor grensen går for hvor langt hun kan sykle. Bryter hun den grensen så må hun inn med en gang.

 

Hun får ikke være på lekeplassen alene selv om det kun er 15 meter unna huset, men det er litt gjemt bak et rekkehus så jeg ser henne ikke på alle steder på lekeplassen. Hadde jeg sett henne hele veien så hadde hun fått være der alene.

 

Min 5-åring får gå ut alene. Jeg ser til han hvert 10. min ca. Her er det bilfritt, mange barn og rekkehus som går i en sirkel rundt lekeplassen. Han er flink til å si i fra hvis han skal inn til noen eller hvis han går til et annet sted enn lekeplassen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...