Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når er det vanlig at de små virkelig trives i barnehagen og skjønner at mamma og pappa kommer tilbake igjen. Og ikke minst... når starter de å virkelig ha glede av andre lekekamerater??

 

Gruer meg til barnehagestart når ungen min er ett år gammel. Har ei nær venninne som er så lei seg fordi gutten hennes ikke liker seg i barnehagen. Han har gått der i to mnd og er litt over et år. Men liker seg ikke enda i hvert fall. Tenk om det blir slik med vår lille unge også. Og jeg som er SÅÅ bløthjertet når hun gråter fordi hun savner mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke i barnehage, men svarer likevel fordi jeg har en 1 åring som begynte i barnehage i januar. Han gråt hver morgen når jeg dro i ca. 2-3 uker, men gikk fort over i følge personalet.

 

Nå stortrives han, gir skikkelig uttrykk for glede når han kommer om morgenen når de andre småbarna på avd. har kommet før oss og han eeeeelsker spes. hun ene assistenten.

 

Det er tøft i starten, men det kommer til å gå så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Er ofte tøft i starten før barnet er tilvent, og alt er nytt. Men har faktisk erfart at det ofte er tøffere for foreldre som skal levere fra seg barnet sitt en barnet selv:)

Og etter den første perioden så er det som regel ingen problemer, og barnet koser seg:)

Men tilvenningstiden har jeg sett varierer en del på de som har full plass og de som er der fex bare to dager i uken, da tar det ofte litt lenger tid for barnet og tilpasse seg, og bli trygg på personalet og den nye situasjonen da barnet er "sjelden" i barnehagen.

Har også i noen tilfeller noe å si om barnet er vant med å bli passet av andre eller er mest vant med og kun ha foreldrene rundt seg.

 

Går sikkert kjempe fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som begynte når hun var 13mnd, stortrives mer og mer for hver dag. Hun er veldig glad når andre barn leker med henne, men hun gir veldig lite tilbake. De andre barna er veldig glad i henne også og tar hensyn.

Har og en annen en som var 10mnd. Ingen problemer der heller.

 

Men det hele har mye å si på hvordan ungen er. Jeg selv likte ikke å gå i bhg når jeg var liten, kunne ikke forstå hvorfor jeg måtte være der, da var jeg 4-5år og hadde vært hjemme frem til da, familiebhg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...