wjkcg Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Og viktigst akkurat nå: kan jeg regne med å føde like nær termin (var tre dager før sist) eller er det het x-faktor? Null likhet med første og andre?
Lemonia Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Her var det ingen som helst likhet mellom mine to fødsler. Nr 1: Startet med spontan vannavgang en uke før termin. Tok et døgn før riene startet. 16 timer etter, en hard og tøff fødsel, var gutten født. Nr 2: Ble satt i gang på termindagen. De startet med å ta vannet og en halvtime senere startet riene. To timer fra første ri, kjapt og greit, var gutten født.
venternr3:-) Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Hei Mine to var ganske like. Slimproppen gikk på dagen, og vannet gikk akkurat i det jeg var på vei til å legge meg i senga. Selve fødselen var ganske lik, bortsett fra at jeg brukte noen timer lenger på nr 1. Men nr 1 kom 2 uker før, mens nr 2 kom på termin. Så jeg er veldig spent på om det blir den samme fødselen denne gangen også,:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 1.fødsel- 2 uker før termin- 15 timer med rier før baby ble født, startet med rier 2.fødsel- 2 dager før termin- styrtfødsel på 2 timer, startet med fostervannslekkasje, tett fulgt av rier (ille vondt, sammenlignet med min første fødsel, men deilig når man er ferdig med det:) Fødte uten smertelindring begge gangene- 1.fødsel følte jeg ikke behov for det, 2.fødsel følte jeg behovet, men det var ikke tid Så nei, ikke mye likt her ihvertfall- den generelle tendensen er jo at fødslene gjerne går raskere for hver gang, og at man gjerne bærer barna lengre for hvert sv.skap (dette gjelder spesielt hvis man fødte før termin 1.gangen)
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Nei, ikke hos meg. Er vanlig at fødsel nr 2 er mye raskere, spesielt om det ikke er så mange år mellom barna. Mine er født med 24 mnd mellomrom (begge over termin) nr.1: lang fødsel, mange timer (født 12 timer etter vannet gikk), satt fast, ble dratt ut med vakum nr.2: født 2 timer etter vi annkom sykehuset. Da hadde jeg hatt rier i 3-4 timer. Så for meg var fødsel nr 2 unnagjort på halvtiden av det nr 1 tok. Og jeg var mye piggere etter fødsel nr 2 enn med nr 1.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 meg igjen... glemte nr 1 er født 9 dager etter termin, nr. 2 er født 4. dager etter terimin. Så linger sånsett...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Begge mine startet med rier, på termin med nr 1, og 5 dager før med nr 2. Ellers var de lange og tøffe begge to. Jeg var ikke så heldig at fødsel 2 gikk lettere, men det er vel ofte vanlig. Ble innlagt med 5 cm åpning kl 10 med førstemann, og 7 lange timer ble jeg mamma for første gang. Med andremann ble jeg lagt inn med 2 cm åpning kl 21, og prinsen kom 8 timer senere med hjelp fra vakum.
hm hm Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Begge fødsler et par dager over termin - ellers var de totalt ulike. Første var et mareritt, andre var mye bedre!
wjkcg Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2011 Takk for mange svar. Synes det er så vanskelig ikke å kunne planlegge noe. Mye greiere sist, når det bare var oss, men nå skal storesøsteren også plasseres et sted før vi drar til sykehuset, så blir litt stressa av det. (Bør f.eks ikke skje i helgen, da er begge barnevaktalternativene våre bortreist!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå