Gå til innhold

jeg klarer ikke slutte med..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

selvskading.. jeg sitter å lager blodige kutt på begge underarmene med neglene, og jeg klarer ikke slutte. Folk ser rart på meg, men ingen som spør om jeg har det bra eller noe.. føler meg så usynlig og verdiløs når ingen bryr seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, føler med deg. Driver ikke med det selv, men jeg driver på å slutte å røyke. Kan ikke sammenlignes, men...

 

Har du prøvd å snakke med lege?

Prøvd å tenke på noe annet? positive ting etc?

 

Ønsker deg lykke til, og håper du klarer det etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med legen din om henvisning til psykolog?

 

Det er få som forstår slikt, om de ikke sliter med noe selv. Så at du bare får rare blikk, og ingen tilbyr seg å hjelpe er egentlig ikke så rart. De vet ikke hvordan.

 

Du trenger mer profesjonell hjelp enn hva hvemsomhelst kan gi.

 

Jeg går selv til psykolog, men for noe annet enn deg. Det er ikke flaut, og det kan faktisk hjelpe å ha en nøytral person å lesse alle problemer og tanker over på :) Jeg tenker på ham som min oppgraderte søplebøtte, som kan gi meg litt råd i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på antidepressiva og venter og venter og venter på psykolog, er lange ventelister men har fått vite at jeg kommer inn til vinteren. Sliter med angst, depresjoner og spiseforstyrrelser også, men det er først i det siste jeg har begynt med selvskading.. mest for å få litt fred fra tanker osv..

 

og til ene anonyme, neei, jeg gjør det ikke bare for å få oppmerksomhet.. men klart jeg tenker at når ingen rundt meg gidder å si noe som helst så må jeg jo være ganske ubetydelig!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil du at de skal si da? Har det slått deg at du selv kan ta ansvar for å si at du har det vanskelig og spørre om dere kan prate om det?

 

Du synes det er rart at ingen spør, er det slik at du går rundt og demonstrerer sårene dine, siden du forventer at du skal bli sett?

 

Den eneste du er ubetydelig for er deg selv, og det er det kun du som kan endre, dessverre. Med terapi, selvsagt. Når det er sagt håper jeg at du får hjelp og kommer deg. Det er ikke kjekt å ha det slik, det vet jeg av erfaring (kurert selvskader), nemlig. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...