Gå til innhold

hva skjer med bidraget, når barnefar gifter seg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har giftet seg og fått et barn. Han mener at nå skal bidraget til våre 2 barn reduseres.. stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Helt riktig at bidraget skal reduseres når de har fått barn, for da øker deres utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefar her er gift og et nytt barn. Det ble tatt hensyn til at han må forsørge et barn til. Dvs han fikk fradrag for rundt 600-800 kr i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det er jo litt snodig, for bf har inntekt på 500000 i året og hun har 250000 i året og de har et barn. Jeg har 350000 i året og 2 barn.. Jaja er vel sånn det er da..

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En far er en far uansett hva annet han måtte være og hvem han gifter seg med, men han har rett i at nye barn han bor sammen med kan få en forprioritering foran eldre barn. Dette kommer an på hvilken bidragsevne han har.

 

Gå inn på nav sine sider og finn bidragskalkulatoren, regn det ut, og se over beregningen, så finner du ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bidragsbrevet her stod det at far bodde alene med ett barn. Ikke vet jeg hvor det kommer fra, fordi han er godt gift og har bodd med kona si i over 6 år. Men han får fradrag siden han bor "alene" med ett barn i sin bolig. Merkelig greier syns jeg. Han gjør vel alt for å betale minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt kontakt med nav og sagt at de måtte ha gjort en feil for han er ikke singel men godt gift og til sammen har de inntekt på godt over 700 000 kr i året;)

 

Da blir han avslørt om han prøver seg på noe snusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer da ikke noe spesielt med det. Regner med de var samboere før ekteskapet. Hvis ikke så skal bidraget økes........

 

Har de barn sammen, så blir bidraget som før. Venter de barn, så kan det muligens påvirke bidraget, slik at du får litt mindre(alt etter hans bidragsevne, så dette er ikke sikkert).

 

Det er nemlig noe som heter bidragsevne. Dekker denne alle mannens barn, så blir ikke bidraget endret. Men dersom han har lav bidragsevne, så må bidraget fordeles også til hans hjemmeboende barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til deres felles barn. Han bor da ikke alene med barn, og da teller morens inntekt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...