Mockanin Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Skal ha familiebursdag på mandag. Sitter her og lurer på hva jeg skal finne på og bake. Det beste hadde vært om jeg kunne bakt i løpet av helgen da jeg ikke rekker det på mandag før gjestene kommer. Har allerede bakt sjokoladekake. Men må ha noe mer. Er lei av den vanlige bløtekaka og posemuffinsene. Må også være noe enkelt da det er JEG som skal bake. Er ingen dreven baker akkurat.
lille sprelle Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 hehe - mannen min pleier å bake "verdens beste"..... Mitt triks: Kjøp en tredelt bunn, banan, bringebærsyltetøy eller kirsebær alt etter smak, marsipanlokk og krem (sånn ferdig til å ha i kakao osv). Dynk bunnen med litt melk. Et lag banan (knust), et lag bringebærsyltetøy . Klin på litt krem og skli på lokket!
The Bad Gal Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Suksessterte er enkelt, kjapt og den kan stå flere dager i kjøleskap, eller enda bedre, fryses ned. Smaker akkurat det samme etter frysing, du kan faktisk spise den i fryst tilstand også, liker den egentlig best sånn, jeg.
Fire småtroll Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 En iskake kan du bake i helga, det er veldig enkelt, se f.eks på det søte liv etter oppskrifter. Blir supergodt! Ikke bak posemuffins, lag skikkelige muffins med sjokoladebiter i helga og putt dem i fryseren. På mandag kan du ta de opp og pynte dem.
Træægtrønder`n :) Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Pavlova: lag marensbunnen på lørdag og fyll på vaniljekrem, krem og frukt rett før gjestene kommer. Veldig enkel, men ser veldig imponerende ut på bordet hvis du har masse frukt på. Bringebær eller jordbær gjør seg veldig godt sammen med kiwi, mange eller pasjonsfrukt. På detsoteliv.no kan du søke etter kaker som er raske å bake. Der står det også hvilke kaker som tåler å stå litt i kjøpeskap. Lykke til
♥binna♥ Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Enig med hun over, pavlova er veldig godt og imponerer de fleste. Jeg pleier å bake den med eggekrem (så får man brukt opp eggeplommene) og pisket kremfløte med frukt oppå. Gulrotkake kan du bake i helga, ikke vanskelig. Selv tenkte jeg å bake en iskake i morgen til å ha på 17. mai. Fant en oppskriftene på detsoteliv.no
<3 qleopatrice <3 Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Jeg lager en ostekake som er enkel og kjapp samtidig ser den veldig fristende ut og er god. bunn: bruk ett rett fat/ tallerken, med en rund kakeform som du presser bunnen i. 1 pk Gjende kjeks - knuses i en bolle ca 50g sukker - oppskriften har 75 men jeg synes det er nok med 50 100 g smeltet smør 1pk philladelfia ost light varianten Pisk sammen til det er stivtsom 1pk mandarin kremost krem. Fordel det over bunnen 1pk kremfløte med en gang. smak til med sukker ca 50g evt fruktose. pynt 1 pk jordbær 1pk blåbær
Hellinor Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Denne er kjempeenkel og veldig veldig saftig og god, får ALLTID masse skryt for den: Karamellkake stor langpanne: 4 egg 6,75 dl sukker 335 g smør 6 ss karamellsaus 4,5 ts vaniljesukker 4,5 ts bakepulver 9 dl mel 4,5 dl melk Pisk egg og sukker. Bland inn smeltet smør, sus og det tørre. Stekes i langpanne, 25-30 minutter, 180 grader. Avkjøles. Glasur: 300 gram melis, 100 gram smør(romtemperert), 3 ts vaniljesukker, 2 ss kaffe og 3 ss karamellsaus...
Hellinor Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Karamellkake skal du bake. Stor langpanne - veldig veldig god. 4 egg 6,75 dl sukker 335 g smør ...6 ss karamellsaus 4,5 ts vaniljesukker 4,5 ts bakepulver 9 dl mel 4,5 dl melk Pisk egg og sukker. Bland inn smeltet smør, sus og det tørre. Stekes i langpanne, 25-30 minutter, 180 grader. Avkjøles. Glasur: 300 gram melis, 100 gram smør(romtemperert), 3 ts vaniljesukker, 2 ss kaffe og 3 ss karamellsaus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå