Gå til innhold

Alkohol


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange andre var så uheldige å innta alkohol en el flere ganger fra unnfangelse/befrukting til man skjønte /fikk vite at man faktisk var gravid?

 

Og i så fall, er dette noe dere tenker på å bekymrer dere for nå i ettertid?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre vært så uheldig at jeg har inntatt alkohol flere ganger før jeg viste at at jeg var gravid...

 

Men jeg tenker som så: vi er ikke de første, og heller ikke de siste som gjør det. Så lenge man slutter med en gang man vet at man er gravid, så må det vell gå bra?..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er den første celledelings-prosessen (første 14 dager etter bf.) som er mest kritisk, vidre er det de neste 2,5mnd som er nest mest kritisk og sårbar i barnets utvikling. Dette bekymrer meg.

 

I mitt forrige svangerskap drakk jeg alkohol en gang før jeg fant ut at jeg var gravid og d gikk bra. Men denne gangen inntok jeg alkohol på to forskjellige anledninger før jeg visste at jeg var gravid. Og nå klarer jeg ikke å legge d bak meg, være rolig å tro d går bra.

 

Huff...er så bekymret for at jeg selv skal ha påført dette embryoet noen varige mèn:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alhohol flere ganger før jeg fant ut, kan ikke tenke på det nå nei.. de fleste har jo gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg studerte hadde vi besøk av en "ledende" lege innenfor graviditet/fødsel/baby osv fra Rikshospitalet. Hun informerte om at det i de aller-aller fleste tilfellene gikk veldig bra. Ville imidlertid aldri drukket ETTER at jeg visste jeg var gravid (slik jeg ser at dere skriver også). Jeg sluttet å drikke straks jeg sluttet på p-piller, fordi jeg vet at alkohol KAN ha en skadelig virkning. Hvis jeg drakk var det kun når jeg hadde mensen. Og nå er jeg utrolig glad jeg gjorde dette "offeret". Er fantastisk glad for at jeg ikke har drukket nå når miraklet ligger i magen min - hadde jeg drukket ville jeg lurt helt til jeg visste at alt var perfekt. Så beklager - jeg skjønner hvordan dere har det! Samtidig minner jeg om det hun overlegen sa. Dere har sannsynligvis ingenting å bekymre dere for!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mitt 3.barn og har drukket alkohol alle gangen før jeg fant ut at jeg var gravid.

De to barna mine har det veldig fint og det feiler de ingenting.

 

Går utifra at alt er fint med den lille i magen også - kan bli gal om man skal gå rundt og tenke på alt som kan være galt og kan gå galt!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...