Gå til innhold

Blir det irritert over småting som går over lang tid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ta meg selv som eksempel.

 

Har en søster som kommer hjem til meg ca. 1 gang i uken og vasker klærne sine hos meg. Det er greit nok det, men problemet er at hun har gjort det her i over 3 mnd. nå. Hun kjøper ikke vaskepulver eller tøymykner selv og tar av meg. Noe jeg begynner og blir irritert over. For når jeg skal vasker mine og barnasklær, så er vaskepulver eller tøymykner tom. Hun henger klærne og kjæresten sin hjemme hos meg, og det tar kanskje 2-3 dager før hun kommer og henter det...Har ikke så stort plass, bor i ca. 45 kvm med 2 barn og 1 voksen, så det sier jo seg selv at det tar plass. Jeg tør ikke si noe til henne da hun hjelper meg av og til med barna ang. levering til b.hage, men jeg merker nå at jeg irriterer meg over det og det går utover barna. Har veldig dårlig råd selv, så noen ganger så er 20 kr mye for meg...

 

Vet at jeg høres veldig vanskelig og sær nå, men det har pågått nå i 3 mnd og det koster penger. Det koster ingenting for henne unntatt energi og at hun må stå opp tidlig på morningen. Det er ikke hver dag hun må følge barna. Bare i perioder. Hun er ikke helt pålitelig heller. For noen ganger kan hun forsover seg, og da ringer hun ikke en gang og si unnskyld. Hun er ca. 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fortalt henne at hun godt kan vaske klær hos dere. Men hun må ha eget vaskemiddel. Vaskemiddel er dyrt. Og hun kan vel ta med klærene hjem å tørke de? Dere har vel nok klesvask fra før av..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun henger kjæresten igjen hos deg, skjønner jeg i alle fall at du blir irritert.

 

Men dårlig spøk til side, det er mulig å ta dette opp på en ålreit og blid måte. Si feks at "sist du vasket klær her, var det tomt for vaskepulver. Er du snill og kjøper med deg en pakke neste gang? Som du vet, så har jeg jo litt dårlig råd for tida. Jeg stiller gjerne vaskemaskina til rådighet, det er bare hyggelig, men det er fint om du hjelper litt til der." Så får du eventuelt gjemme unna det du har og la det stå tomt til neste gang hun kommer. Skjønner godt dette med den 20-kroningen, har vært der selv med oss begge som studenter med småbarn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god ide 14:25... gjem vekk vaskepulveret neste gang. Og si at det er visst tomt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 41 for å være riktig. De har ingen barn selv, og jeg har prøvd å si til henne på en pen måte,men hun tar ikke hintet. Er redd for å miste henne som "barnevakt" siden jeg ikke har råd til å ansette en barnevakt. Må jo betale for 2 barn, så det blir jo penger... Har jo tenkt over at det er billigere å "betale" for hennes klesvask ( dvs. vaskepulver, tøymykner, strøm. For hun bruker også tørketrommel), men da bruker jeg jo bare mer energi på irritasjon... Hun har tilgang til gratis vask i vaskekjelleren der hun bor, men hun synes det er så møkkete der.

 

Takk for at dere ikke gir meg pepper, men skjønner situasjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst! Trodde det var snakk om lillesøstra di på 19 som var i en overgangssituasjon nå med studier og sommerjobb og ny kjæreste og sånt. Men det er altså snakk om en voksen dame SOM HAR TILGANG TIL VASK I VASKEKJELLEREN DER HUN BOR!

 

Nei, vet du hva. Jeg bor selv på 60 kvadrat og om jeg hadde bodd på noe som var 15 kvadratmeter mindre og noen skulle ha et tørkestativ der 30% av tida, så hadde jeg jammen meg sagt i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...