Gå til innhold

1. klassing som ønsker å ta bussen hjem alene, hva synes dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er veldig ansvarsfull og flink, og finner aldri på noe tull. Har nå ytret ønske om å få ta bussen hjem fra skolen slik at hun er hjemme halvannen time før en voksen kommer hjem. En del av meg synes det er greit, da lærer hun å ta mer ansvar og blir mer selvstendig, men en annen del av meg synes det er galskap. Har fasttelefon slik at jeg nok kommer til å ringe/hun ringer da hun kommer hjem, og vi har også hjemmeværende naboer (og nabobarn som er større og er hjemme samme tid). Vi bor forresten landlig til.

 

Ønsker deres mening rundt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit, dersom du syns hun er moden for det, å hun vil det selv så syns jeg det er ok.

Ville gjort det samme med jenta mi i 1.klasse, men låsen på døra våres er så viren at jeg sliter selv med å få den opp, så da går det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Tror vi kommer til å prøve det noen dager, så får vi se om hun fortsatt synes det er greit. Hun virker i allefall moden nok til det, og nå på våren/sommeren virker det nok ikke like "skummelt" som på mørke vinteren ;)))

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andreklassing tok bussen til og fra skolen selv i første klasse. På slutten av første klasse (da var hun nesten 7.5 år, født tidlig på året) var hun alene en times tid av og til også.

Jeg var veldig nervøs i begynnelsen, men det gikk fint. Vi har regler om at hun skal ringe med en gang hun kommer hjem, ikke besøk når hun er alene og om hun skal ut så skal hun ringe og gi beskjed om hvor hun skal og hvem hun er med.

Hun er en selvstendig og "stor" jente og hun var klar for dette. Det er nok din også, la henne prøve seg i allefall =)

 

Kan legge til at for vår del - bussen er en skolebuss, ikke en rutebuss. Vi bor på landet og kjenner "alle" naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det helt vanlig at 1.klassingene tar buss frem og tilbake til skolen alene, men dette er skolebuss og ikke rutebuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er skolebuss dette også, og den er hun vant til å kjøre med alene (så overskriften ble nok litt feil). Er den halvannen timen hun blir alene som jeg er bekymret for, selv om det sikkert går helt fint ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...