Gå til innhold

Har lest at fødsel fra mor til datter kan være arvelig, hvor mange av dere..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hadde lik fødsel som deres mor, eller omvendt?

Hadde vært artig å vite, min mor hadde laaaange fødsler på alle tre, har fårstått det slik at det da er stor sjangse for at jeg får like fødsler som henne, noe jeg virkelig håper jeg slipper :P

Erfaringer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde veldig lik fødsel da jeg fødte min datter som mamma da hun fødte meg. Vi fødte begge før termin, hhv. 5 dager og 8 dager, hadde rask fødsel, hhv. 3 timer og 4 timer fra første ri, vi fikk begge rier før vannet gikk, begge hadde vi kun 2 pressrier, ingen av oss revnet og begge var vi på bena 10 minutt etter fødsel.

 

Mamma sin andre fødsel var laaaaaang og tung. Så jeg tror ikke jeg skal ha flere barn, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er vi tre søster som har tilsammen 8 barn. De 8 fødselene har vært så ulike som det går an: Langvarig fødsel, styrtfødsel, setefødsel, igangsatt fødsel, for tidlig fødsel osv.

 

Så ut fra mine og mine søstres erfaringer vil jeg si at dette med arvelige fødsler bare er noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt ulik. Mamma hadde lange fødsler, urpoduktive og vonde rier, drårlig åpning og vanskelig passasje av meg og min søster. Jeg ble tatt med keisersnitt og søster med sugekopp. Mine fødsler har vert kjappe, rask åpning, sterke (og derav også vonde) men svært produktive rier. Rask utdrivelse. (revnet litt innvendig, men ble sydd og har ingen problemer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror selv at jeg hadde en enkel fødsel, mens min mor fikk meg

med keisersnitt, og broren min var nesten 5kg.

Så våre fødsler er ikke like isåfall..

 

Annet enn at jeg kom til verden med navlestrengen to ganger rundt halsen, det gjorde datteren min å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror selv at jeg hadde en enkel fødsel, mens min mor fikk meg

med keisersnitt, og broren min var nesten 5kg.

Så våre fødsler er ikke like isåfall..

 

Annet enn at jeg kom til verden med navlestrengen to ganger rundt halsen, det gjorde datteren min å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hadde to enkle fødsler, begge rundt en uke etter termin, jeg hadde akutt keisersnitt i uke 29 og var nær ved å dø. Ikke så mye likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte absolutt ikke her, da min fødsel var mye lengre og tyngre enn hennes. Uheldigvis for meg. Men håper det går bedre ved en eventuell neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange variabler ute og går, men i den forstand at livmora, hoftene og diverse annen fysikk der nede kan være nedarvet, så kan man si at man kan få lik fødsel som sin mor ja, men dette er noe du ikke vet før i ettertid og som ikke blir annet enn gjetting og ønsketenkning på forhand. Min var mye lettere enn da min mor fikk meg. Mitt barn kom lett ut, men da min mor fødte meg satt jeg fast og ble til slutt tatt med vakum. Det kan så godt hende at du får en mye lettere fødsel enn din mor fikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) Ser her var mest ulikheter så da kansje jeg slipper å ligge i 48 timer, men en vet jo aldri uansett.. vel får vel svar om ca åtte uker da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingenting likt med min og min mors fødsel. Og ingenting likt med min mor og min søster heller. Så vi er tre kvinner i nær familie som føder vidt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har hatt tre enkle fødsler. Min søster har hatt tre enkle fødsler. Jeg har hatt tre enkle fødsler.

Her snakker vi om 50 min til 8 timer. Vi har vært utrolig heldige alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde jeg hørt også,og grudde meg til hele greien.

 

Mamma hadde lange fødsler med de to første,min lillesøster kom derimot som en kule,13 år etter broren.Jeg var 16 år da:)

 

Men når jeg kom i fødsel og kom ordentlig igang gikk det egentlig ganske fort,de var overrasket på føden over hvor fort det gikk:)Nå endte det med katastrofesnitt på meg pga seteleie.Jeg vil heller sammeligne meg med min mormor,hun fikk fort effektive rier og fødte i seteleie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble det hastesnitt, mens min mor fødte vanlig. Bortsett fra det så har ALLE førstefødte på min mors side så langt tilbake jeg vet (min momor, mine tanter, min mor og meg selv) vært mellom 1 og 2 kg og født en måned før termin. Barna som har kommet etter det har vært større og født til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt totalt ulik fødsel enn mamma. Hun har født alle oss tre søskene på den "normale" måten, mens jeg har født begge mine med keisersnitt.

En veninne av meg og søsteren hennes har derimot begge hatt like fødsler som moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...