Gå til innhold

dere som har uvanlig navn til barna deres


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tenker mest på de som kaller barnet sitt for

 

michelle

denice

chanelle

osv

 

er dere norske og tar dere hensyn til etternavnet deres?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jenta mi heter Adeleide, med stum e på slutten der.

 

det er veldig uvanlig, får vi høre i allefall. men vi er norske ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noen av disse navnene var så uvanlige, eller så skremmende med norske etternavn til. Ikke noe galt i å ha internasionale navn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har et navn som høres godt norskt ut, også har de et som høres utenlands ut. Pappaen til barnet er ikke norsk og barna har begges etternavn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gurimalla, så harry 12.59!! :-) Haha, det er jo prototypen..lov meg at dere kaller neste for Krisander, Liam, Evander, Leander, Savannah, Cassandra eller Tanya da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa hetr noe som stammer fra latinsk men somkan fint uttales på både norsk og Engelsk. Min familie er bostatt i USA og de er av Italiensk avstamning så navnet måtte kunne uttales greit for dem og (typisk norske navn utegår da ja) men ville ikke ha sånne typiske Engelske navn heller (som skrevet over). Snuppa har et uvanlig fornavn, et vanlig mellomnavn, mitt uvanlige italiensk lydende etternavn (som bare brukes på papiret) og pappas norsk etternavn (som vi alle bruker itl daglig). Ja- det passer fint, folk liker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger at to navn hver. Ett norsk og ett engelsk. Grunnen er slekt.

 

Navna passer til resten av navna. Vi bruker de mest norske(selv om de er ganske internasjonale, de også) til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, de navnene jeg nevnte var kanskje ikke så uvanlig, men kom ikke på noen i farta....

 

Grunnen til at jeg lurte på var at jeg har fulgt med på navnedebatten der mange har døpt barna sine med "rare" navn, og fått masse kommentarer på det. Så det jeg egentlig lurte på var om det var mange som tenker på etternavn, slektsbakgrunn etc og hvorfor...

 

Jeg har selv uvanlig navn på gutten min, men det er fordi vi har utenlandske etternavn og fått kommentarer på det...

Har ikke noe i mot "rare" navn og synes alle navn er unike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...