Gå til innhold

Forslag til uformell 3-retters middag?


signe maten

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en treretters til to familier. Vi blir åtte stk, fire voksne og fire barn.

Vi kan ikke ha så mange "rare" ingredienser og ting man må i spesialbutikk for å få tak i. Men gjerne noe som er "vanlig mat" på en ny måte..

 

Heh, godt middagen ikke skal være før om ett par uker ;P Har du noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke noe helt tradisjonelt eller kanskje bare sååå 90 tallet.

Rekesalat til forrett,helstekt indrefilet med fløtegrat poteter til hovedrett og feks rabarbragrøt til dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruschetta til forrett, det er enkelt, godt og barnevennlig.

 

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1206

 

 

Pork adobo er veldig godt, det er en filippinsk rett, du kan enten bruke svinekjøtt eller kylling, tror svin er best(bruk da kjøtt fra nakkekoteletter, ellers blir det ikke mørt nok) Dette skal koke leeenge, så det kan du lage noen timer i forveien, dermed kan du lage forretten rett før gjestene kommer uten å stresse med middag samtidig.

 

Noen av ingrediensene er sikkert greiest å kjøpe i asiabutikk, men jeg fant alt i en helt vanlig matbutikk

 

Her er en oppskrift:

 

http://hvitblomst.blogg.no/1276180871_filippinsk_rett__adob.html

 

(det er ganske salt, så prøv å ikke bruke for mange produkter som er veldig salte)

 

Dessert kan jo være så mye, men lager du kake eller iskake kan du lage det en dag eller to i forveien, eller velger du is er det jo bare å ta opp av fryseren og servere med friske bær(eller frosne), eller du kan ha gresk yoghurt med müsliblanding, mango i biter og litt akasiehonning på, det kan du servere i glass og det tar max 5 min å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...