Gå til innhold

Ang. babyer/små barn og blåmerker.. har deres barn det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 9 mnd reiser seg til alt, prøver å slippe og deiser ofte ned på kne.. Hender hun ramler ned på kne oppå leker og div hun har dratt utover.. Så hun har ofte litt blåmerker på kneet og ett å annet nedover leggene.

 

Var på kontroll hos Hs igår, og etter veiing og måling, tok jeg kun på body å gikk inn til hs.

Der bemerket hun blåmerkene lillemor har på kneet og et til som var nedpå leggen.

 

jeg forklarte som jeg skrev over her, men hun tok av bodyen for å "se etter" om det var flere blå merker på kroppen. Hun sjekka litt innimellom håret på hodet for å se etter blåmerker.

 

Følte meg litt beskyldt for å ha vært slem med jentami, syntes det hele var ubehagelig. hs mente det absolutt ikke er normalt med blåmerker på beina.... men det hadde da min første også mener jeg å huske...

 

har deres små det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min aktive gutt på 1år har masse blåmerker på bena. Ser jo ille ut, men han krabber bare, og er veldig aktiv. Han har alltid et eller annet merke på bena og hatt det siden han begynte å krabbe. Hs har aldri reagert på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja da!!! Flere på leggene, knær og underarmene; sparker borti, krabber over, faller på, krabbe ute, inn og ut av sandkassa.... Da blir det noen blåmerker!!! Det er helt normalt!!!! Og det er nesten litt usselt gjort av helsesøster å mistenkeliggjøre deg slik, selv om jeg skjønner at det er en del av jobben hennes å se etter sånne ting også... Ikke noen god følelse for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at friske småbarn får blåmerker, det viser jo bare at de er aktiv og i full utvikling :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer ;) Skulle hun påpeke det igjen skal jeg bare vise til denne tråden.. For det var en ekkel følse å sitte der.. :) Godt det ikke bare er her det er blåmerker... :) HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min blir straks 7 år, og hun har vel i grunn hatt blåmerker oppover hele begge bena og på armer siden hun begynte å krabbe når hun var rett under året ;) Aktive, friske barn får masse blåmerker og er skitne når de kommer hjem fra barnehage/skole/sfo.. det er sånn det skal være ;)

 

Syns det er trist å høre at neket av en helsesøster inndirekte anklaget deg for mishandling på grunn av noen blåmerker, du må bare prøve å ikke la det gå inn på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke så mange blåmerker på kroppen, men hun har en god del kuler i panna etter å ha tryna. Var på kontroll i går og hs sa ingenting på det, mens legen bare lo og sa at slik var hennes datter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert hun sjekket resten av kroppen fordi hun trodde du mishandler jenta di, men kanskje fordi blåmerker kan være et tegn på sykdom? Altså ikke blåmerker på armer og bein, for det er normalt, men blåmerker på mage og rygg kan være tegn på sykdom. Så det kan jo være derfor hun sjekket? Selv om jeg skønner at det må ha føltes ubehagelig for deg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun sjekket! Slike helsesøstre vil vi ha og de kan gjøre at man slipper flere "Christoffersaker".

Ikke at jeg tror du mishandler, men er det en del blåmerker på et lite barn, så er det jo kjempeflott at hun følger opp!

 

Snupp har stadig vekk blåmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er 8 mnd gammel og har blåmerker på beina og i panna/bakhodet. Han krabber fort som en vind, reiser seg opp og går uten å ha særlig kontroll på beina og faller ned, skriker, reiser seg opp, faller, skriker, reiser seg opp... ja, du skjønner hvordan dagene går;)

Var nettopp til kontroll med ham og hs sa ikke noe på blåmerkene, men hun fikk jo se med egne øyne hvordan dagene arter seg. Han krabbet, reiste seg og falt gjennom hele kontrollen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...