HappyJoy Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har alltid trent. Jeg trente frem til de første ukene i svangerskapet og har nå hatt ca 4 ukers pause pga slapphet og ekstrem kvalme. Dette blir vårt 3. barn Jeg kom meg fort tilbake i form etter sist svangerskap og vet at det kan bli vanskeligere denne gang. Syntes det var fantastisk deilig å "få tilbake" kroppen fort etterpå, så dette er min motivasjon. (Pluss at all forskning sier at trening er kjempebra for mor og barn i magen) Nå driver jeg med powerwalking, er på stepmaskin og driver med styrketrening 3-4 ganger i uka nå. Presser meg ikke, men merker likevel at kroppen føles bedre, etter at jeg har begynt igjen. Hva med dere?
HappyJoy Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 12. mai 2011 15 uker på vei.. Glemte å nevne det.. :-)
Gjest Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har også alltid trent. Babyen i magen er f.eks "produsert" på vei ned fra Aconcagua... (vårt første barn). Alle i min familie har hatt vindunderlige svangerskap uten store plager og jeg har håpet på det samme. Slik har det ikke blitt... Jeg hadde ekstrem kvalme de første 12 ukene, og akkurat når det verste var over, kom bekkenløsningen. Jeg er nå i 18. uke og går på krykker. På grunn av sterke magemuskler (eller genetikk), har jeg ikke mage enda, så det hele er snodig å forklare folk ;-) Men jeg trener masse fortsatt! Jeg har stått på 2000-meterstopper og kjørt ski ned igjen (før bekkenløsningen kom for fullt). Nå blir det mye powerwalking med staver. Og MYE styrketrening, yoga og avspenning. Det hele er en tålmodighetsprøve og jeg sliter veldig mentalt i forhold til at vi er en del av et større treningsmiljø og jeg må stå på sidelinja ofte om dagen... Det er så stor forskjell på treningsnivået nå og før graviditeten, så jeg trenger motivasjon til å komme meg inn i treningen igjen. Så nå har jeg allerede bestilt et 14 dagers opphold på en stor treningsleir på Kanariøyene i januar neste år (da er babyen ca 3 måneder) og jeg har meldt meg på et skirenn som regnes som "verdens tøffeste" (det heter Arctic circle race og går på Grønland og er på 160 km). Begge deler er bestilt med avbestillingsforsikring så klart ;-)
Atterengang Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Hei:) Jeg trener også. Har fra før jeg ble gravid trent ca 3-4 ganger i uka. Trener fortsatt 3-4 ganger nå, hadde en liten periode i de første ukene hvor jeg tok det litt mer med ro. Men nå trener jeg styrke som er tilrettelagt. Og vært med på noe step/styrke timer, og skal nå ut og jogge/gå.. Skal ta det veldig pent. Skal finne frem pulsklokka nå, og holde pulsen i sjakk;) Syns det er litt vansklig og ikke ta i for mye, er så vandt med og virkelig presse meg når jeg trener kondisjonstrening.. Men men:) tar det igjen til neste år!
snart3co Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Hei dere :-) Jeg trener også en del.. Har nå gått over til 2 dager med svømming (ca 1500-2000m - alt etter dagsformen) 2 dager i uken med spinning (1 puls intervall time 55min og en vanlig pulstime på 55min, ganske harde timer) Utenom dette prøver jeg å få til en økt eller to med styrke, da hovedsaklig armer, skuldre og rygg :-) Syns det går glimrende !! Jogget en del frem til og med uke 20, men så begynte jeg å få veldig vondt dagen derpå, samtidig som jeg hadde intense og tette kynnere på slutten av hver løpeøkt..tok det som et tegn og gikk over til svømming :-) Er i dag 26+6 :-) snaaaaart 3. trimester - gleder meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå