Sannellerslik? Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Andre her som "sliter" med det samme? Her jeg bor nå har jeg bodd i ca 4 år.. Men føler ikke att jeg kjenner folk her så godt.. Sier jo hei og sånn til noen, og kan småprate litt på butikken. Men er egentlig ikke noe mer enn det... Jeg har 2 barn. Så jeg har jo gått litt på barseltreff og slikt.. men alikevel så føler jeg ikke att jeg blir så kjent med folk att jeg drar på besøk til dem... Jeg jobber ikke her, jobber i nabokommunen. Så hadde jeg jobbet i denne kommunen hadde det kanskje vært lettere å bli kjent. For jeg har ingen problem med å bli kjent med de jeg jobber med. Jeg er egentlig en litt beskjeden person. Er ikke sann som bare spør folk om de vil komme på besøk viss jeg ikke kjenner de godt.. Bruker å ta med barna på lekeplassen og slikt, men der er jo aldri noen Jeg bor altså i en liten bygd...;-) Nesten sånn det er fristende å flytte avogtil... Til en større plass... Men er ikke sikkert det hjelper da Jaja, det var dagens frustrasjon!
tine0810 Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Hvorfor ikke invitere de du har blitt kjent med fra barselgruppen hjem til deg? Gøy for barna også det. Eller evt invitere noen barn med foreldre fra barnehagen? Man trenger jo ikke å kjenne hverandre så godt for å gjøre det. Eller være aktiv på barnas aktiviteter og komme i kontakt med foreldre på den måten? Bare kast deg ut i det! Men skjønner det ikke er så lett hvis man er veldig beskjeden. Kanskje finne noen her inne? Ønsker deg lykke til!
jordbærsjokolade Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Du, sånn har jeg det også. Og jeg er ikke spesiellt sjenert. Men, jeg har flyttet fra byen til en lite sted (mye mye mindre enn Oslo ihvertfall). Også er jeg ganske "gammel":). Det blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre en blir blir å bli skikkelig kjent med noen, føler jeg da. Har jo mine bestevenninner men de bor langt unna, hadde vært fint å ha noen i umiddelbar nærhet som bare kunne slenge innom for en kopp kaffe eller litt vin på en lørdag:) Så, du er ikke alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå