Gå til innhold

nødhjelp på sosialkontoret.. haster!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kan man få dekket sfo hvis man søker nødhjelp? og hvor raskt får man utbetalt nødhjelp hvis man søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

V søkte en gang(noen år siden)og fikk beskjed om å selge bilen! En annen troppet opp full på sosialkontoret og fikk tvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da skal du være bra skrapa.... Altså ikke ha internett, kabel/parabol, treningsabonnement, avis eller blad abonnement osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo om man i det hele tatt oppfyller kriteriene for sosialhjelp.. Man får ikke sosialhjelp fordi man har disponert pengene sine feil f.eks brukt mer enn man har, ikke har buffer om det skjer noe uforutsett osv..

Ettersom dere har SFO regner jeg også med at dere er i jobb, og da må dere fikse dette selv. Sosialhjelp er for de som ikke har inntekt eller andre midler og som ikke har noe annet valg enn å søke sosialhjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sosialhjelp en gang til husleie. Da var jeg student å nettopp blitt alene så os var ikke oppe å gikk enda.. Hvis jeg husker rett så tok det 2-3 uker å få den nødhjelpen.

Men tror det er sånn at man man får dette kun om man ikke har noen muligheter til å betale overhodet for å få dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt skrapa ja.. Har ingen av de tingene du ramser opp, har sendt søknad om sosialhjelp for 8 mnd siden uten å ha hørt noe. Derfor det haster med sfo-regningen siden plassen blir sagt opp om 2 uker :(

Jeg er syk, og kan derfor ikke jobbe per dags dato og eneste jeg kunne gjøre da var å søke sosialhjelp siden jeg ikke har krav på dagpenger o.l.

 

Jeg får barnetrygd og barnebidrag som jeg bruker til lege og medisiner, og ellers bor jeg i leilighet som er eiet av familie og derfor får jeg lov til å tilbakebetale husleien over så lang tid jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av psykisk sykdom hos barnet er det best for henne å gå på sfo.. derfor i all verden må barnet gå på sfo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi de har mistet søknadene mine gang på gang, men fikk time neste uke så da håper jeg det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til helse- og sosialombudet tvert!!

 

Og be de ta kopi og stemple alle papirer du leverer inn. Legg også med evt. legeerklæringer.

Nødhjelp skal man få rimelig fort om man legger med selvangivelse og 3 mnd siste kontoutskrift (av alle kontoer om man har flere).

 

VIKTIGSTE: Klag til helse- og sosialombudet OG lever en klage på din saksbehandler til NAV kontoret ditt. Da får de garantert fart på seg!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sosialkontoret har mistet søknadene dine gang på gang så har de jo ikke gjort jobben sin. Og siden du er syk så skjønner jeg at det blir vanskelig å jobbe mot systemet, man må jo være frisk til å kunne være syk.

 

Jeg ble selv syk da jeg var student, og eneste alternativ var sosialstønad, og det var jo alltid noe hver gang jeg søkte.

 

Siden du har barn så kan du også ta kontakt med barnevernet, de betaler noen ganger med bhg og sfo-regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...