Gå til innhold

Dere som venter nr 3, eller har fått nr 3..


Missy med sine 2 barn  (✿◠‿◠)

Anbefalte innlegg

Hvordan var barnefar's holdning i forhold til det?

Var det noen skeptikere der ute, som etterhvert vendte seg til tanken å ble verdens lykkeligste pappa til 3? :))))

 

Jeg spør, fordi vi har to fra før. Hvorav minste har en sjelden diagnose.

Han har det veldig bra han, men det er mye oppfølging på han. Og vi ser at begge barna har behov for mye oppmerksomhet, både sammen, og hver for seg av begge oss foreldre..

Men, nå er jeg gravid..tror vi, er nesten helt sikker, skulle hatt tante rød for over en uke siden. Og han vil helst at jeg tar abort.

Jeg har tatt en abort tidligere, og det var helt grufult. Vil helst ikke gjennom det en gang til. Så jeg håper så inderlig at han skifter mening.

Han sier til meg, at det er ikke det at han ikke vil ha noen flere barn, for DET vil han, bare det at tidspunktet er litt feil.

Største vår er 7 år og minste er snart 2år. Så i mine øyne, syns jeg egentlig det er en perfekt tid å få nr 3 på.

Jeg er skråsikker på at alt kommer til å gå bra "in the end" uansett.

Og at han uroer seg alt for mye.

 

Hvordan tenkte deres menn da de fikk vite at dere ventet nr 3? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har (hold på å si desverre for ditt spm) alltid vært innstilt på å ha 4-5 barn, så jeg kan jo ikke svare deg sånn... Men nå som vi er 5 barn så vet jeg at han aldri ville bedt meg om å ta abort om jeg ikke ville. Om tiden ikke hadde passet (Nå er jeg ferdig, og ønsker meg ikke flere, på en god del år hvertfall) hadde ikke jeg tatt abort likevel. For det klarer jeg nok ikke.

 

Men det er nok mer det at han blir litt skremt pga nr 2? Jeg ville tro han kan venne seg til tanken, nå kjenner jeg jo ikke din mann men en kan klare å venne seg til tanken så fort den er synket inn med det fleste...

Nr 1 er 7 år og nr 2 er 2 år. Jeg har to i den alderen selv og tenker her at det er perfekt med en nr 3. :) Ikke for sent og ikke for tidlig...

 

Lykke til da, vanskelig det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres nr.3 kom som en stor overraskelse.Hadde to jenter på 5 og 10 fra før av. Abort var aldri noe tema,men etter to tøffe svangerskap sa han at jeg fikk se om jeg orket dette en gang til.

 

Han vendte seg til tanken rimlig fort men hadde nok tenkt at to var nok i utgangspunktet.. :)

Det går nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter og venter nr tre snart. Det var vel ikke helt planlagt, men pappaen ble litt stille før han bare sa at dette går bra:) Vi må jo bare lage plass, og det blir kjekt for de to eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten vår var en særdeles godt mottatt bonus til flokken, så ingen sure miner her i gården. Gratulerer med nr 3 på vei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BF var veldig med på planleggingen/ akten av barn nr 3. Men var absolutt ikke klar når det kom til at vi var blitt gravide. Ønsket aller helst at jeg skulle ta abort. Han trodde vel det var greit ettersom jeg har gjort det 2 ganger tidligere (noe jeg forøvrig ikke angrer et sekund på). Men det var før jeg fikk barn. Etter et besøk hos familievernskontoret og etter mange samtaler sammen endret han etterhvert holdning, han skjønte også at jeg var fast bestemt på å beholde. Vi har 2 jenter på 5 og 7, og nå en liten gutt på 4 mnd.

 

Her er alt veldig bra, og far er verdens lykkeligste med 3 flotte barn.

 

Prøv å gi han litt tid så han får tenkt. Jeg gikk også med på å bestille "aborttime" på sykehuset, med samtale. Men visste hva jeg ville før jeg gikk inn.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...