Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å bruke på bursdagsgaver til barnas venner?


Mamma83 ♥♀08♂10♥

Anbefalte innlegg

Jenta mi på tre er bedt i sin første barnebursdag til ei i barnehagen, men jeg er litt grønn på det området. Hvor mye bruker man på gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ha aldri brukt så mye på gave til barnas barnehage venner.

MAX 100 kr, men som regel ca 50 kr.

 

De nærmeste vennene derimot brukes det litt mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 50 kr. Er det noe spes som du vet passer veldig bra til barnet kan det være mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å bruke mellom 150 og 200, synes det er vanskelig å finne noe billigere enn det som ikke bare er "rask". Gi gjerne tips dere som bruker mellom 50 og 100kr:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får gaver fra 50 til 150 kroner i sine bursdager. Men de aller aller fleste gavene ligger på 100,-

Jeg gir aldri til under 100,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at 75-100 kr er gjengs pris på bursdagsgave til barnehagevenner som ikke er ekstra gode venner (bestevenn eller lign som man har mer å gjøre med). 200 kr er altfor mye, da legger man bare lista for høyt for andre som ikke har så god råd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Accessorize er en super butikk å handle gaver i prisklassen 50-100 kr til jenter i hvert fall. De har små lommebøker, vesker, hårpynt, badesandaler, stempelsett, notatbløkker, smykker osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også 200 er altfor mye til en barnehagevenn på tre år. Kanskje hvis det er bestebestevennen, men ikke ellers. Da legger man lista for høyt.

 

Ville sannsynligvis kjøpt noe til 70-80 kroner selv, litt avhengig av hva jeg fant. Og det er ikke noe vanskelig å finne morsomme ting til en lav pris til så små barn: Tegnesaker, maleskrin, vesker, smykker. HM har jo en hel vegg med rosa Hello Kitty-småsaker. Små dukker, en ball, bokhandlene har som regel bøker og puslespill i den prisklassen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med "tøffitrynet". Har tre barn og hver av dem har ca 15 barnebursdager i året. Blir mye med 200,- til hver... Men ser alltid ann hva som kjøpes. Har også et lite lager av bra gaver som har vært på tilbud, og forhører meg som regel med mor hva barnet ønsker i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til gaver:

- leire

- små dyrefigurer

- duplo (finnes små figurer)

- biler

- tegnesaker

- perler

- sprettballer e.l.

-prompepute... hehe (bare der man kjenner foreldrene godt...)

 

handler av og til litt på tilbud så jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi pleier å kjøpe for rundt 100 kr... jeg var lit sjokkert når jeg så så dyre gver sønnen min fikk i sin 3 årsdag..han fikk gaver oppunder 200 kr fra flere... jeg tror kanskje grunnen kan være at han var førstemann som hadde bursdagsbesøk på avdelingen.....

 

jenten min på 5 år fikk i sin bursdag gaver for rundt 100 kr...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir for ca. 150-200 kr. Er ikke så mange barn i bhg, så det blir vel en ca. 6 bursdager i løpet av året.

Kjøpte forresten masse på salget Toys hadde til nyttår, og fikk da masse flotte ting, til en billig penge. Så gj.snittlig i år har hver gaave kostet ca. 70-100 kr.

Har en bod fullt opp med leker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en maksgrense på 100,-. Det er standard her. Vi kjøper inn på tilbud slik at vi har et utvalg som ungene får velge fra. Det blir ofte bøker, snekkerutstyr fra IKEA, hjerteputer fra samme, perlesett, vannpistoler mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 100,-

Vanligvis kjøper jeg til ca. 70-80 kr + evt. bursdagskort... 5/6 åringer.

 

Ikke legg det opp til at man skal vise at man har råd til å kjøpe "dyr" gave. Det kan legge press på andre barn (foreldre), som kanskje ikke har den samme muligheten. Synes det er mer viktig at alle barn blir inkludert...

 

(jeg sier ikke at du er sånn..:-))

 

I disse barnebursdagene går det mye i små bøker, spill (svarte per, stigespill), hårspenner/strikker, lekesminke, tegnesaker, asfaltkritt, gjør-det-selv-ting etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha tenkt hvor mye er mitt barn sammen med dette barnet i form av lek? Man kan nemlig få ekstemt gode og NÆRE venner i en barnehage om de leker sammen 8 timer hver dag. Mye mer enn nabogutten-som venn, vil jeg tro.

 

Svar:

 

"bekjent" i barnehagen : rundt 50 kr.

"lekevenn, bestevenn" : hva som helst

 

Og kjøper man noe (ikke gir penger) er det jo ingen som vet hva gaven kostet uansett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivår familie med mange barn har vi noe innarbeide regler for bursdager. De første bursdagene (2-3 års alederen) kjøper vi for 100-200,-. Det er ikke så mange av de bursdagene og ikke så mange gjester. Finner heller ikke mye småtteri til de små. Når de blir eldre og drar i mange bursdager får de kr 100,- i gave. Ungene er i bursdager ca hver helg og jeg har ikke kapasitet til å handle gaver til alle sammen.

 

Vi kjøper aldri gaver dersom barna ikke går i selskapet(og det ikke er familie eller omgangsvenner av oss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...