Gå til innhold

Egenmelding, trenger svar fort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har sittet på legevakta med 15 åringen i natt og må nå etter et par timers søvn ned til han igjen.

Kan jeg ta dette på min egenmelding og si at jeg har vært på legevakta med han eller må jeg juge og si at jeg er syk?

Jeg er ikke tilhenger av å juge, men jeg har ikke råd til å misse en dags lønn og ferie har jeg ikke noe å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er sliten og i dårlig form, fordi du ikke har sovet, så mener jeg du kan ta egenmelding. Mange vil sikkert være uenig med meg. Men hvorfor ikke sykt barn dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke syktbarndag når dem er over 12 år. Denne karen er 15 år. Dakar. Han var livredd når jeg gikk fra han natt. Han er der fordi dem vil ha han til observasjon pga. et spark han har fått i leggen. Observere han for å utelukke blodpropp eller at leggen blir så spendt at han får problemer med nervene i beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det på deg selv. Har selv barn i den alderen. Dumt at i slike tilfeller at man ikke kan få egenmelding på barna. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg problemstillinga.. Jeg hadde tatt det på meg selv, og jeg hadde sagt det til arb.giver, men jeg har en ålreit sådan. Lykke til med 15 åringen! Skjønner han ikke ville være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere muligheten til å ta det jeg tror heter " permisjon ved sykdom i hjemmet", så er det riktig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikket a syke barn dager og du kan heller ikke bruke din egenmelding. De er kun til bruk når DU er syk.

 

Skjønner ikke hvorfor du må juge jeg da. Hvorfor ikke bare ringe sjefen og si det som det er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når HI er utslitt pga våken natt med syke barn, trenger hum hvile.

Da er det egenmld som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er jeg enig i. Men HI skal ikke være hjemme og sove/hvile. Hun kan ikke møte på jobb fordi hun skal være sammen med sin syke sønn på legevakten/sykehuset. DA kan hun ikke bruke egenmelding på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på lønn når han er innlagt på sykehus. Om ikke i form av en egenmld. Hos oss kaller vi det Velferdspermisjon. Fås ved sykehusinnleggelse av nær familie, begravelse, barnefødsel, tilvenning i barnehage osv. Så jeg ville brukt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har krav på velferdspermisjon i forbindelse med slike ting, men det er opptil arbeidsgiver om de vil betale lønn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke ta egenmelding på dette. Du må ringe inn og forklare situasjonen og be om eventuel velferdspermisjon eller bare forståelse for at du ikke kommer på jobb. Prøv eventuelt å få jobbet inn igjen dagen (timene).

Å påstå at du selv er syk når du ikke er det er å regne som ganske alvorlig. Om det blir oppdaget mister du i beste fall bare retten til å bruke egenmelding i 6 mnd (+ at du selvfølgelig ikke får betalt for fraværet), om det gjentar seg er det oppsigelsesgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...