Gå til innhold

Har SFO hos dere timesbasert betaling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så fortvila... hadde tenkt å spare inn litt penger på SFO, da jenta mi bare er der fra ca 8-8.30 og fra 14-14-30, altså ca 1 time om dagen.

 

Men, her er en dag en dag, og dersom hun er der bare på morningen (for å gå hjem tidligere alene) så må vi fortsatt betale for en dag...

 

Vi kan velge å kutte ut dager, men det er jo på morningen jeg har behov for plassen. Trodde det var vanlig å dele opp enten morgen/ettermiddag også?

 

Kjedelig å betale 2400,- i mnd for 20 timer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I våres komune har vi noe som heter 10 timers tilbud, finnes det hos dere?

Men hvorfor er hun så kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det en dag uansett hvor kort/lite de er...

 

Hun er så kort fordi vi ikke har behov for mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim er det:

 

Oppholdstid inntil 12 timer per uke: 1514 kroner per måned.

 

Oppholdstid fra og med 12 timer per uke: 2255 kroner per måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi for hele dager.

 

SFO er ikke subsidiert slik barnehagen er. Det drives utfra foreldrebetalingen. Derfor blir det vanskelig med timesbetaling. de skal jo troll alt ansette folk.

 

Ville du hatt en jobb hvor du arbeidet 08-0830 og 14-1430?

 

Hvorfor har du behov for plass en halv time i hver ende av dagen? Kan ikke jenta de være ute å leke på skoleplassen den halvtimen før skolen starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07:38, selvsagt KAN hun det, men alle andre er jo inne på SFO og leker.

 

Jeg har en jobb hvor jeg jobber 8-14, så svaret er ja.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hun ikke gå hjem og vente på deg der da?

 

Er virkelig ALLE barna INNE på SFO? Er de ikke ute og leker før og etter skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alt fra 5 timer til full tid. Men en må f eks betale for opp til 5 timer, og fra 5 til 10 timer osv. Så om en trenger 5 timer, så kan en like godt ha 10 timer. Det er det vi har, for vi trenger bare litt på ettermiddagene her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi også for hele dager uansett hvor mange timer de er der.

Det er nok slik det er bare.

Døtrene våre er ikke på SFO mer, men da vi brukte det hadde vi de der kun på etterm. Måtte jo betale for hele dagen likevel.

 

Jentene går selv til skolen så her går de ca samtidig som jeg drar på jobb. Det fungerer fint! Da har de en halv time på seg, men det tar jo bare 5-6 min. å gå. Men da har de god tid også er de ute å leker på skolen før de begynner. Det er flere barn ute der da så jeg ville heller gjort det slik- alle er vel ikke inne?

Her er også jentene hjemme alene den timen frem til jeg kommer fra jobb.

Eldste sluttet på SFO i 2.klasse da hun var 7 år og yngste sluttet nå i vinter (pga misstrivsel på SFO) da hun var 7 år.

De ringer meg om det skulle være noe, men det er ikke ofte:)

Kunne ikke din klart å være alene den lille tiden etter skolen kanskje?

Kanskje det er noen andre i klassen hun kunne blitt med etter skolen, eller noen naboer hun kunne gått til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det hadde kanskje gått... men de har en dag i uka hvor de slutter kl 13, så da er hun jo faktisk der i 1.5 timer den dagen...

 

Naboen har ungene på en annen skole, og der sparte de over 1000 kr bare for å kutte ned 1 time på morningen... skulle ønske det var sånn her og.

 

Men jo, hun kan sikkert gå hjem og være alene til jeg kommer. Men det er betryggende å vite at jeg er hjemme, eller er rett rundt svingen når hun kommer.

Hun går bare i 1.klasse, så syns det er liiiitt tidlig enda :) Får se til høsten...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...