paper Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 gjør dere det? Jeg har gitt opp- ser jo ingenting og "steller"meg ikke nedentil annet enn vask,da... Såvidt jeg holder hår på legger og under armer borte... Skal inn og igangsettes til mandag(!!!), og så meg i speilet- guuuri for et "syn"!!!- har grodd heeelt igjen:))) haha, hva gjør dere andre??? klem
VilleVapp Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Det er ikke nødvendig for selve fødselen/jm, men det kan anbefales å kvitte seg med håra så kjapt som mulig etterpå. Syns ihvertfall det var veldig praktisk med null år gjennom den ekle renselsesperioden.
mossirose Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Jordmødrene bryr seg ikke om hvilken frisyre vi har nedentil. Selv synes jeg det klør når det vokser ut igjen, så jeg har tenkt til å være "au naturel" (altså med hår) til renselse og sånt er overstått. Jeg synes ikke hårene gjør renselsen mer eller mindre ekkel.
NostraStoria Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Haha, orker ikke å gjøre så mye jeg heller Noe som har funket for meg er å bruke maskin for å trimme hårene litt når jeg står foran speilet. Ikke vits i å gjøre mer enn det - tar du alt så klør det jo bare når det vokser ut igjen. Jordmødrene bryr seg ikke om skogen vi har når vi kommer inn til fødsel
*julybirth* Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 ikke så enkelt å få til lengre nei hahaha, men jeg gjør det alikavel, bruke speil, sitte på gulvet m håndkle under rumpa etc....(gjøre i blinde, er jo nesten en vanesak hehe) kommer nok til å fortsette med det til fødsel jeg å , husker hvor ubehagelig!! det var med førstemann, under renselsen, hvor mye det "lugga" og satt fast i bindet under blødning, så nei takk, ender det med at jeg ikke får det til selv, så får samboer hjelpe til
<harmoni> Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 jeg fikk mannen min til å barbere meg før fødselen.. syns det var helt pyton sist med masse hår i renselses perioden.. så denne gangen var det 0 hår og følte meg mye renere )
Ellois Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 He he! Jeg hadde først tenkt å la det seile sin egen sjø etter at jeg mistet oversikten "down under". Men tok en runde med høvelen i forrige uke, etter å ha latt det grodd lenger enn normalt - og da var det selvsagt DEN jobben! Tror jeg brukte en hel time, med speil og kløning! :-S Så nå har jeg bestemt meg for å holde det noenlunde i sjakk fram til fødsel. Det blir ikke like ofte eller nøye som vanlig, men en viss kontroll på sakene fant jeg ut at jeg må ha.
lille knerten Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Om dere har tilgang til badekar så er det veldig greit å ligge å flyte litt der mens man barberer litt i blinde og med hjelp av den andre hånden til å føle seg litt fram til hva man har klart å fjerne og ikke klart og fjerne. jeg kjører "blanke ark" der nede for min egen del. har enda masse sex med kjæresten og føler meg ikke så veldig herlig om jeg har kratt og urskog der nede, så for at jeg skal føle meg mer tiltrekkende (så tiltrekkende som en strandet hval kan føle seg) så gjør jeg så godt jeg kan der nede. blir også bra under fødselen og etterpå under renselsen. men tror nok at det får gro litt til under renselsen for synes ikke noe om å jobbe så mye der nede mens man blør. sist gang blødde jeg ganske så heftig i 6 uker etterpå. i tillegg fikk jeg mensen rett etterpå, så blødde ganske så sammenhengende i nesten 8 uker. men gjør det dere føler for. jordmødrene bryr seg ikke i det hele tatt om hvordan det ser ut der nede. Lykke til:)
wjkcg Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Skjønner hva du mener. Prøver å holde bikinikanten, men ser jo ingenting. Pluss at magen ligger så lavt og skyver trusa ned, så jeg må få bort litt på toppen også.... Men har ingen planer om å gjøre noe mer enn det. Var på kurs før forrige fødsel der vi fikk råd om å fjerne alt hår. Er bare tull. Gjorde ikke det da heller, og synes det var mer enn nok styr med kroppen om det ikke skulle være masse kløe fra hår som vokste ut igjen i tillegg.
bradley 38 år Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Hei Jeg går jevnlig til voksing, Ett bra sted er Spamiami like ved Holbergs plass..... (Oslo) Hun jeg går til er kjempe flink og veldig hyggelig... Hun sa at det var flere gravide som gikk til henne for å ta bort "Dotten". Om du synes det er flaut, så kan jeg trøste deg med at det er ikke værre enn å gå til gynekolog...... De bruker en spesiell voks som ikke fester seg til huden, men kun til hårene og som gjør at det blir mindre smertefult..... Pris kr 500,- for bikini voksing og da trimmer hun resten om det er litt langt.....
gulda Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Det får bare gro! Har forsøkt litt, men er bare utrolig stress. Vurderte å flette det for å imponere jordmor litt.. He he.. ;o) Æsj.. Føler seg ikke så fjong, men tror nok ikke jordmødrene tenker så veldig mye på frisering oppi det hele. De har nok sett det meste.. ;o) Synes det er mer enn jobb å komme til på leggene for tiden, jeg!
Hannah_84 :) Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Jeg går jevnlig til voksing også (på Wahwah) og det anbefales!! er i et dilemma nå, lurer på om jeg skal vokse meg uken før termin (det blir vel ikke for tett opptil termin?) For viss jeg ikke gjør det da, blir det ikke voksa før en del uker etter fødsel, og helst skal det jo gå ca 5-7 uker mellom hver voksetime... men om jeg venter blir det jo fort 12-14 uker, å DA blir det vondt da!! uff....
Morcheeba Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Tenkte å ihvertfall prøve å ta det bakerste i tilfelle jeg må sy + renselsen ellerpå. Ellers så har jeg klippet krattet med gubben sin barbermaskin, det gikk veldig fint, satte den på korteste funksjon, ble jo ikke silkemykt men fikk fjernet det meste:)
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Hender jeg drar over med en høvel i dusjen - bare føler meg frem, men ellers har det her blitt mannens oppgave etter at jeg mistet øyekontakt med området. Det er jo både i min og mannens interesse at det ser greit ut sør for ekvator :oD
2små,rosa&blå Skrevet 12. mai 2011 #15 Skrevet 12. mai 2011 lei meg ihjel av alle disse innlegga her, ser det er mange måter å gjøre dette på ja! Selv synes jeg det er best og være rimelig fri for hår under fødselen. Tror det blir mye lettere å holde alt reint der nede etter fødselen, så blir det ikke som å rake i hagen for første gang etter vinteren Ville vel tro at jordmødrene får bedre oversikt over eventuelle skader også etter fødselen, uten å måtte grave seg frem, HOHO...
Kristin43 Skrevet 12. mai 2011 #16 Skrevet 12. mai 2011 Voksing er bra, ikke så vondt egentlig. Holder i 4 til 6 uker og klør ikke når det vokser ut igjen.
NostraStoria Skrevet 12. mai 2011 #17 Skrevet 12. mai 2011 Hoho, må jo le jeg også - mange fine løsninger! Kjipt at jeg ikke tåler voksing så godt, har prøvd på leggene 1 gang - endte med masse røde og såre prikker som ikke forsvant før hårene kom ut igjen. Ifølge hun som tok voksingen (på en seriøs klinikk i Stvg) så skulle disse prikkene forsvinne i løpet av noen dager..neida. Får holde meg til mannen barbermaskin så lenge, greit å få trimmet skogen av og til
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 12. mai 2011 #18 Skrevet 12. mai 2011 Jordmora sa til meg at på Haukeland anbefallte de å ikkje barbere seg frampå venusberget(er det ikkje det de kaller det??)rett før termin, for dersom ein måtte ha keisersnitt så er det større fare for infeksjon ved snittet. men eg kommer nok til å fixe litt på sveisen, er jo ekkelt å gjere det etterpå i renselsen. =)
Klukkhøna Skrevet 12. mai 2011 #19 Skrevet 12. mai 2011 Vi skal på rutineUL på kk bergen snart.. sammen med innkallingen sender de nå ut brev om at de vil at man IKKE fjerner kjønnshår siste mnd før forventet fødsel. Verken med høvel eller voks. Grunnen skal være noe med infeksjonsfaren.
Amy*75 Skrevet 12. mai 2011 #20 Skrevet 12. mai 2011 Hoho, gulda. Tenk så spenstig med en innebygd flette neste jordmorbesøk Good one! Jeg har også gjort noen tapre forsøk og sist hadde jeg styret lenge med høvel i dusjen og var i grunn såre fornøyd da jeg kom ut... Til jeg fikk øye på resultatet i speilet. Så ut som en skabbete gatekatt, med tuster her og der og glatte felt innimellom. Men mannen min og jeg fikk oss en veldig god latter, og nå overlater jeg trimming av understell til han som faktisk ser noe
Tauriel Skrevet 12. mai 2011 #21 Skrevet 12. mai 2011 Trimming av vekst fra navlen og ned er utsatt, kan ikke fjerne hår på sensitive områder pga. allergier. Så det er bare leggene som får barbert seg en gang i blant, men da må formen være på topp. Gubben finnes ikke, så alt må man klare selv.
Jordbæret <3 Skrevet 12. mai 2011 #22 Skrevet 12. mai 2011 He, he, ja her var det mange morsomme kommentarer. Jeg bruker høvel og barberer meg i blinde, tar litt et par ganger i uka og da holder jeg det sånn noenlunde ok. Fjerner alt for da føler jeg meg reinere, og jeg vet at jeg vil føle meg mye bedre etter fødselen når jeg er helt raka. Dersom jeg etterhvert ikke klarer det selv, så får samboeren min gjøre jobben. Har sagt det til han og han gleder seg til den jobben ;-)
<harmoni> Skrevet 12. mai 2011 #23 Skrevet 12. mai 2011 det er et veldig fint vorspiel det at mannen barberer :D:D
julekaker Skrevet 12. mai 2011 #24 Skrevet 12. mai 2011 Jeg vokser i salong. Orker ikke sting og renselse med urskog. Jeg har vokset jevnlig hele graviditeten.
Bimme Skrevet 16. mai 2011 #25 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har fått beskjed av legen om å ikke barbere meg nedentil den siste mnd før termin, pga infeksjonsfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå