Gå til innhold

Søskenbarn og kjærlighet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om kjærlighet/ekteskap mellom søskenbarn?

Vet at det er veldig vanlig i pakistansk miljø og har inntil for ikke så lenge siden syntes dette var veldig merkelig selv. Mange kaller det incest selv om det den dag idag er lovlig. Jeg vil bare fortelle min opplevelse av dette og håper på deres synspunkter.

 

Jeg har aldri hatt kontakt med de fleste av mine søskenbarn, på grunn av stor uvennskap mellom min far og hans søsken. For 10 år siden ble jeg imidlertid kjent med et av dem(av motsatt kjønn)og hans 3 andre søsken og vi utviklet et godt vennskap, jeg og han. Vi har alltid følt, både jeg og han, at vi ikke er som de andre.. Vi greide liksom ikke å se på hverandre som "i slekt". Mens han har for min søster og jeg har for hans brødre, følelsen av slektskap og ingenting annet. Ungdomstiden gikk sin gang, jeg fikk barn, han fikk samboer.. Mistet litt kontakten inntil for 2 år siden da vi møttes igjen. Det som engang var et vennskap utviklet seg kjapt til noe annet i det dype skjul.. Jeg var alenemor og han var singel. Vi hadde 1.5 år med en slags skjult kjærlighet, som flere av våre venner visste om og godtok, men familien vår visste såklart ingenting.

 

Nå var det engang slik at jeg innså "realiteten" og at dette ikke var "akspetabelt" eller normalt. Jeg måtte gå videre og jeg endte det hele. Han var knust og jeg var selv også knust, jeg hadde jo ekte følelser for dette mennesket. Ett år etter sitter vi her begge to og elsker fortsatt hverandre. Vi tenker kun på hverandre og har det veldig vondt i og med at vi begge forsøker å gå videre og glemme, da et forhold oss imellom er ansett som unormalt...Vi har begge forsøkt å gå videre og det gjør bare forferdelig vondt.

 

Lurer på hva dere har om formeninger.. Vil veldig gjerne høre. Jeg kan ikke helt selv forstå hvorfor jeg ikke skal få lov til å være med den jeg elsker og det samme føler han....Egentlig kan jeg ikke helt forstå hvorfor jeg føler dette for en person som jeg faktisk er i slekt med og det værste er at det går ikke over heller, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo lovlig. Ja, dere er i nær familie, og det er ikke så vanlig i Norge i dag, men det finnes fortsatt etnisk norske søskenbarn som er gift og har unger. Hva vil du ha: Et liv med mannen du elsker der dere må regne med noen kommentarer og litt baksnakking, eller et liv uten hverandre med alt det innebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig, men samtidig vet man at barn født av foreldre som er søskenbarn risikerer skader i større grad enn der man ikke er familie.

 

Jeg har egentlig ingen gode råd å komme med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i de tilfellene der begge er bærere av den samme genetisk disponible sykdommen. Så den sjansen er fortsatt liten.

 

Jeg kjenner et par som er søskenbarn. Syns det er litt rart, antagelig fordi jeg er vokst opp med mine søskenbarn nærmest som søsken.

 

Men er det kjærlighet så er det kjærlighet. Det er fortsatt lov for søskenbarn å gifte seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it !!! Min bror giftt seg med vår kusine og begge var jo gjensidig VELDIG forelsket. Det var jolitt rart i begynnelsen for oss andre, men de er den dag idag lykkelige sammen og har 3 friske kjekke ungdommer i huset :)

De fikk jo endel kommentarer av den eldre garde, men det har gått seg til nå :)

Lykke til for kjærlighet er fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, dette varmet virkelig... Vi føler jo at vi gjør noe vi ikke har lov til. Vi har jo vært vanvittig forelsket i mange år nå og det avtar ikke akkurat for noen av oss... Men vi er ikke like på noen måte, utseendemessig. Han er prikk lik sin far som jeg da ikke er islekt med, mens jeg er prikk lik min mor som han ikke er i slekt med. Er min far og hans mor som er søsken og også de er veldig ulike da...

 

Var litt bekymret for barn osv også ja, så det er godt å høre at det mest sannsynlig kommer normale barn utav et slikt ekteskap :)

 

Mvh HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det var jammen bra Sonja brakte litt friskt rødt blod inn i alt det blå..

 

Når det er sagt, så syns jeg at det er greit med søskenbarnskjærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...