Gå til innhold

Symptomene "forsvinner"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er gravid (forhåpentligvis) i uke 13+4. Hadde MA i januar og er derfor masse nervøs denne gangen. Var på ul uke 11+6 og da var alt bra. De siste dagene syns jeg at alle symptomene har blitt svakere. Puppene er ikke ømme lengre og syns ikke de har blitt merkbart større (det ble de forresten ikke sist heller. Har ei jente på 2 år). Og den lille magen jeg syns jeg ante konturene av, kommer og går litt ettersom om jeg er mett eller ikke osv. Har ikke hatt noen smerter/blødninger siden ul.

 

Har lest på nettet, og der finner man jo de svarene man vil ha og de man ikke vil ha uansett hva man søker på. Så jeg lurer bare på, er det noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen? Som ikke helt klarer å slå seg til ro med at man faktisk er gravid?

 

Skal til jordmor om et par uker, så får forhåpentligvis høre hjertelyd da <3

 

P.S: Hadde aldri trodd at jeg skulle bli sånn hysterisk kjerring ;) Men etter en MA blir man så usikker..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist gang jeg var gravid (og mye dårligere i starten enn denne gangen) forsvant symptomene i uke 13. Denne gangen forsvant de i uke 9. Begge gangene var jeg til UL i uke 12 og sjekket at det var liv, og det var det. Jeg skjønner godt du er bekymret når du har hatt MA før (jeg er bekymret, og har aldri opplevd noen abort), men det er nok normalt, og de aller fleste bekymrer seg nok grunnløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Jeg har heller ikke oopplved hverken sa eller ma, men bekymringene er der okke som! Jeg har også vært MYE dårlig både i dette og forrige svangerskap. Rett etter påske slapp kvalmen taket og nå har jeg dager da jeg hvirkelig lurer på om jeg er gravid... jeg er jo det, har sett en sprell levende liten baby på ul :)

 

Det går nok bra med deg også skal du se!

 

Lykke til videre med svangerskapet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt verken SA eller MA før, og det var det samme sist: formen var fin, litt kvalm i begynnelsen, men så helt fin.

Det gikk fint sist, og man skal jo prise seg lykkelig over at man er i fin form, men merker at jeg ble og fortsatt er litt, bekymret denne gangen.. syns magen vokser saakte og jeg egentlig bare ser enda litt feitere ut enn vanlig. Halsbrannen har også roet seg, men fortsatt litt.

Var på tidlig ul, 6+4 ble jeg beregnet til da, og så et bankende hjerte, så må bare satse på at alt er fint.

Skal til jordmor 7. juni, håper da at jeg får høre et bankende hjerte!

Prøver å ha is i magen til det, og si at jeg innbiller meg hene greia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at symptomene forsvinner utover i 2.trimester.

Jeg er 15+3 uker idag og har ingen symptomer på at jeg er gravid utenom en liten kul som begynner og vokse frem på magen. (Den er ganske ganske liten nå da.)

 

Jeg vil nok tro at du fremdeles er gravid og kan slappe helt av.

 

Jeg ble litt småstresset i begynnelsen når alle symptomene forsvant, men har hørt hjertelyd og vet at det er en liten inni der.

Hvis du ikke klarer å vente til du skal til jordmor kan du kjøpe deg en CareMaxx dopler så kan du høre hjertelyd hjemme. Dette gjorde jeg, og fikk meg til å slappe mye mer av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er det en stund siden innlegget ditt. Håper du har vært til kontroll og at alt er greit. Jeg er i samme sistuasjon. Er i 17 uke nå, hadde en MA for litt over et år siden og fikk plutselig den følelsen at jeg ikke var gravid lenger her i forigårs. Ble superstresset og sprang av gårde til Volvat for en UL sporenstreks. Det viste seg at alt var helt fint og det nok bare var jeg som var engstelig! Deilig å se det bankende hjertet og en liten krabat som klødde seg i hodet :)

 

Jeg skjønner veldig godt at du er engstelig. Godt å høre at vi er flere! Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...