Gå til innhold

Lenge til mensen, kan jeg være gravid når jeg har testet negativt?


fanatic

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sist mensen rundt 20 april. Nå lurer jeg på om jeg kan være gravid selvom det viser negativt på 2 tester jeg har tatt.

Er det sånn at jeg ikke finner ut av dette før forventet mens dag?

Tok også en eggløsningstest i går og den viste ingenting.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Denne gangen testet jeg positivt fire (!) dager før jeg forventa mensen... Så det er mulig å få positivt før IKMdagen, ja!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å få falsk svar på graviditetstesten hvis du tar den for tidlig, det gjorde jeg i mitt forrige svangerskap! Mistenkte jeg var gravid og tok test ca 1-2 dager før IKM, og den var negativ. Ventet så til 2 dager etter IKM da var testen jammen meg positiv!

Vent noen dager til....spennende!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, da er det jo håp da..er jo fortsatt 12 dager til forventet mens.

Takk for svar jenter. Flott forum, man får så raskt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "vanlige" er jo at eggløsning kommer 14 dager før menstruasjonen. OM du er gravid har kroppen selvsagt enda ikke begynt å produsere hcg.. Vent til du skal ha menstruasjon og test da, da slipper du mye usikkerhet og sparer myyyye penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg ikke er gravid. Når er det jeg skal ta eggløsningstest for å treffe riktige dager? på dag 3 av menstruasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger litt opplæring skjønner jeg:)

 

Hvor lang syklus har du egentlig?

 

Dersom man har en jennomsnittelig syklus er den på 28 dager. Dette er bare gjennomsnittet, så du han ha både lenger og kortere syklus. Men la oss si du har på 28 dager, da skal eggløsning komme ca på dag 14. Eggløsning kommer som regel 14 dager før forventet mens.

Da kan du begynne å teste med eggløsningstester på dag 10 for eksempel.

 

Dersom du har en syklus på eksempelvis 30 dager, skal eggløsning komme på dag 16, og du kan begynne å teste med eggløsningstester ca dag 12.

 

Skjønner?

 

 

Vent med graviditetstest til IKM (den dagen du forventer mensen), det er det tryggeste. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...