Gå til innhold

Folk som ikke har tid til barna sine burde ikke ha barn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ei jeg kjenner er delvis dagmamma, delvis helgepasser for en gutt. Han er altså hos henne hele helga en til tre helger i uka, fra hun henter han i bhg til hun leverer han mandag. Noen uker henter hun han i bhg daglig, men i alle fall tre dager i uka. Et par ganger har hun hatt han på overnatting i ukedager også. Nå har det vært snakk om at hun kanskje skal ha han en hel uke, fordi mora skal på seminar i Italia! (ferie?)

 

Mora er politiker og sitter i flere styrer. Hun er blandt annet med i kommunestyret der det for tiden er mye fokus på bhg dekning for 1åringer, noe hun er veeeeldig opptatt av. Sjokk...

 

Jeg kjenner jeg blir irritert på barnets vegne. Her er det jo snakk om å ikke bli kjent med foreldrene sine i det hele tatt. Faren jobber slik at han er vekk flere uker i slengen, så barnet kjenner ikke han heller spesielt godt.

 

Jeg er sikker på at om lavstatus/lavinntektsmennesker var så mye borte fra barnet som de er, ville barnevernet kobles inn, men disse folka kan visst gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... lavstatus i forhold til høytlønna politikere, kan ha grei økonomi og normal utdannelse. For eksempel helsesektor mm... de vil likevel regnes som lavstatus. Du må gjerne mene hva du vil, men jeg mener disse med normale liv, gjennomsnittlig utdanning og dertil lønn, også bør ha rett til å ha barn. De har ofte også mer tid og lyst til å være sammmen med barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er alenemor, og måtte ha 2 jobber mens jeg vokste opp. Sier seg selv at det ble lite tid med meg, det meste av tida hennes gikk jo til å skaffe penger til oss. Men jeg hadde en grei barndom tross det og har et bra forhold til mamma og synes hun har vært en flink mamma. Hun har også alltid blitt sett på som den kule mora blant mine venninner :P

 

Det skal sies at jeg opprinnelig ikke kommer fra Norge, moren min flyttet faktisk til Norge for å kunne forsørge oss med bare én jobb. Da var jeg 10 år, men har jo bare gode minner fra før det selv om jeg hadde en del barnevakter etter skolen opp igjennom åra.

 

Men moren min hadde jo dårlig samvittighet for å være så mye vekk fra meg og det var jo ikke noe hun valgte selv. Foreldre som faktisk ikke prioriterer barna sine burde få seg en skikkelig wake up call!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig med HI.. (selv om jeg vet om en advokatmamma som ble meldt til barnevernet pga mye fravær fra sitt barn..der ble det satt igang tiltak,)

 

men syns det er veldig trist lesning,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det værste jeg ser er karrieremødre som ikke har lyst til å være mødre. Det er kjempetrist at noen barn vokser opp med barnevakta som sin nærmeste kontaktperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at når det er mor som er mye vekk fra barnet at det blir reaksjoner. Selvfølgelig ille hvis barnet har to foreldre hvor ingen har tid til det, men i HIs eksempel så er vel faren også hjemme et par uker i strekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Folk som har dårlige gener (Les: lavstatus, liten evne til å klare å skaffe seg utdanning og gjøre nytte for seg, elendig helse etc) bør ikke få barn."

 

Kan noen forklare denne for meg? Dette er diskrimminering på det groveste, lav status -mener du fattig? Er barn blitt en luksusvare som skal være forbeholdt "høyt utdannede velutviklede mennesker" nå?

 

Dine "dårlige gener" finner man i alle sammfunslag! Det bare sjules bedre hos de med gode ressurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du virkelig å få den forklart? Jeg mener... det er folk her inne som før har sakt rett ut ad de mener at en som har blitt ufør i en ulykke bør akseptere å være barnløs om hun ikke kan komme tilbake i arbeid. Det ble til og med hintet til at uføre, som hadde barn før uførheten inntraff, er dårlige mødre.

 

Folk er grusomme, helt til ulykken rammer dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...