Gå til innhold

Jeg visste ikke at jeg som gravid IKKE skal drikke light brus.. Hjelp..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nå har jeg sååå dårlig samvittighet....!

De siste månedene (1-3 Mnd) Har jeg drukket en good del Cola zero. Der vil si ca 1 liter hver dag..

Leser på nettet nå at er IKKE er bra!! Jeg visste at man ikke skulle drikke mer en ca 1 liter pr dag. Men det jeg leser nå sier at man ikke skal drikke det i det hele tatt. Pga forsteret. Og heller ikke når man ammer.

 

Så de to flaskene jeg har i kjøleskapet kommer til å ende opp i vasken...! ''

Lurer på om det allerede har skadet/hatt noe å si for babyen i magen... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVor leste du dette? Har hørt noen mener dette ja, men ingen skikkelig doumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Hvordan klarer man å drikke 1 liter brus hver dag? Det er jo fullstenig galskap! Sitter du kun hjemme og drikker brus? Aldri vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du å drikke 1 liter brus er uvanlig eller vanskelig? Det er omtrent like lett/vanskelig som å drikke 1 liter vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk det i moderate mengder så er det ikke farlig, det er det jeg fikk beskjed om.

 

Moderate mengder er jo da ikke 1 L om dagen :S

 

de anbefaler ikke å drikke mer enn 0.5 L Cola om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sludder. Jeg drakk ihvertfall 1,5 liter om dagen og barnet mitt er helt perfekt.

 

Og jeg drikker aldri vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å drikke 1,5 liter brus om dagen da jeg ble gravid.

Legen min sa at jeg max kunne drikke 0,5 liter om dagen og da bare om jeg ikke drak kaffe eller te med koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer fint å drikke 1,5 liter cola zero i døgnet. Hadde hatt mer problemer med å drikke 1,5 liter vann i døgnet. Da tror jeg heller jeg hadde gått tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, man skal begrense mengden koffein. Utenom det kan det være lurt å være kritisk til ting man leser på nettet og generelt. Sjekk kilder. Noen er jo fanatiske, andre ser kun ting fra en side, mens du har e nøytral part f.eks informasjonen du finner på matportlane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Det er ikke dokumentert skader i forbindelse med å drikke lettbrus, og vi har så strenge kostholdsråd at det helt sikkert går bra med babyen også. Hilsen ei som drikker sine glass med Pepsi Max med god samvittighet, og som også gjorde det i forrige svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...