Gå til innhold

Kan folk vær så snill slutte å kalle amming for å die!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å die er noe dyr (f.eks kalver, valper osv) gjør. Det kalles ikke å die når en liten baby blir ammet!!!

 

Jada, bare heng meg for dette, men det er faktisk en ting som irriterer meg. Amming er en fantastisk ting, og jeg synes hele handlingen blir "ødelagt" av de som kaller det å die.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Juliea+gullet07.03.11

hmm.. Jasså. Jeg lærte av jordmor lege og barnepleier at mammaene ammer og barnet dier...

 

så å si at babyen fullammer blir faktisk feil det tviler jeg nemlig sterkt på at babyen gjør, babyen suger melken altså dier. Mammaen gir melken altså ammer...

 

babyen fullammes kan sies, men egentlig ikke babyen ammer det er nemlig det som er feil.

 

Men jeg bryr meg ikke om hva folk sier jeg da, men bare for å påpeke at det er faktisk riktig å si die...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kalles ikke å die når en liten baby blir ammet, så om folk sier at en baby blir diet så er det feil. MEN det er jo riktig å si at babyen dier når den drikker fra puppen, og ikke ammer. Jeg reagerer når folk sier at babyer ammer, for det er det ingen babyer som gjør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva man skal kalle det barnet gjør når man ammer og ikke kan si die... suge på puppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du reagerer litt kraftig, hi, men jeg er enig i at ordet die ikke er spesielt flatterende. Tenke rogså på kalver når jeg hører det. Selv sier jeg enkelt og greit at barnet drikker melk, eller at barnet spiser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...