Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Skulle ut på middag med et par kollegaer og noen kunder, og jeg hadde pyntet meg, sminket meg og fikset håret. Følte jeg så knallbra ut, helt til en av kollegaene mine sier at jeg ser SLITEN ut! "Takk for det", sa jeg, "jeg er ikke sliten så det var hyggelig å høre". Stemningen ble skikkelig trykket, og selv om det var kollegaen min som burde føle seg teit var det jeg som følte at jeg trashet hele stemningen og at jeg egentlig burde svart at "uff, ja jeg er kjempesliten". Er det virkelig mulig å si sånt til folk!!!???
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Jeg hadde nok blitt såret av en slik komentar når jeg selv følte jeg så bra ut og var uthvilt! Duste kollega, men ja det er tydeligvis mulig! Er sikker på du var rålekker! og at det var en meget lite gjennomtenkt komentar..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jævlig frekt, og de som sier det vet veldig godt at det ikke er kult å høre. Har svart akkurat det samme som deg HI, rundt et stort lunsjbord og stemingen var ikke god nei.
lille frø, mor til to Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Jeg hadde spurt: "Hvordan det"? Man kan jo lure hva det er som gjør at noen sier slikt når man ser noen har stelt og pyntet seg. Alltid lurt å spørre hva det er folk egentlig mener når de sier ting som man kan misforstå.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Utrolig frekt! Hva skal man egentlig oppnå med en slik kommentar?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Fy søren så frekt! Har selv fått høre det...men dog klokken 8 om morningen når jeg leverte i barnehagen....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Det er da ikke frekt. Det kan jo jo være at du så litt sliten ut.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Uansett sier man det ikke.. Helsesøster sa det til meg da va var der på kontroll da mini var 1 mnd, men det var helt greit. Jeg hadde jo ikke sovet på en mnd..
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Du har helt rett, det var du som ødela stemningen.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Det er skikkelig frustrerende å få en slik kommentar, spesielt når man ikke er sliten!! Har selv fått høre det noen ganger, og det tror jeg skyldes at jeg har noe tunge øyelokk... er gravid nå, men gjett om jeg skal ta sånn operasjon når jeg er ferdiggått;-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 fikk høre det samme hver dag på jobben før. Helt til jeg ga dem klar å tydelig bekjed om å kutte ut. Jeg tro de ble litt satt ut da jeg er ganske stille og rolig av meg. Så de hadde vel ikke forventa at jeg "Kunne" ble sint. Nå ser jeg sikkert trøtt ut også da. siden jeg har noen som gjør at jeg i perioder kan gå flere dager der jeg nesten ikke får sove. men det er alikevel frekt
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Var jo ikke til stede, så vet ikke hvordan dette ble sagt (om det var spydig eller hyggelig sagt). Men i utgangspunktet høres det jo like gjerne ut som om det kan ha vært ment omsorgsfullt, ikke slemt. Er jo forskjellig hvordan folk tar ting, noen tar alt i verste mening, noen tar alt i beste mening, og begge parter bommer sikkert innimellom :-) Men dersom du ikke var sliten i det hele tatt, og i tillegg virkelig hadde pynta deg opp i dag bommet jo kollegaen din litt da.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #13 Skrevet 12. mai 2011 Hadde det vært her hadde du hørt: "steike, møtt væggen?" eller "Du ser faktisk helit før jævli ut". Ta det med godt humør og tenk at hva kollegaen din mente og tenkte er totalt likegyldig. Skal gi deg det eneste tipset du noen gang skal få fra meg "gi komplett faen" ikke bry deg om hva andre tenker og syntes. Gjør hva du føler!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #14 Skrevet 12. mai 2011 Kanskje kollegaen din var sjalu fordi du faktisk, helt sikkert så bedre ut enn henne
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #15 Skrevet 13. mai 2011 En fullkommen hevn ville jo være om du fortsetter å si, hver gang dere møtes: "jasså, du ser jammen pigg ut i dag; vært på skjønnhetssalong, eller? Ja, for du ser myyyyyye freshere ut enn vanlig!" (Særlig når hun ser helt vanlig ut.... ;-))
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Det hender at "du ser sliten ut" er ment på en positiv måte, men ikke funker helt. Kanskje du rett og slett så litt "matt" ut eller at kollegaen din registrerte noe ved din væremåte og lurte på om noe var i veien? For all del, jeg er helt enig med deg i at kommentaren var direkte upassende. Men det kan være den ikke var kjipt ment
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå