Gå til innhold

Hvilken solkrem bruker DU på dine barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøpte i dag cosmika kids solfaktor 30 på apoteket.

Skrevet

Nivea sun kids, faktor 30

Skrevet

Cosmica 50...cosmica var vel en av få som nådde opp i testen i Foreldre og Barn, som er uten allergifremkallende og hormonforstyrrende stoffer

Skrevet

En skikkelig fancy dyr en som heter noe med Laveroy blabla.. Solfaktor 50. Syns ikke den er såå bra egentlig, den er så rennende, og er ikke god å smøre ut. Ble kjøpt på impuls når vi måtte ha ny fort fordi vi skulle reise. Tror jeg skal kjøpe Cosmica sin.

Skrevet

Her i huset bruker alle, både store og små, solkrem fra Cosmopharma. Jeg har vært kjempefornøyd med disse i flere år :=)

Skrevet

Soltan kids faktor 30.

Den kom ganske godt ut i foreldre og barn testen.

Bruker den fordi jeg også bruker samme merke og det er den beste jeg har prøvd ( får ikke soleksem når jeg bruker den)

Skrevet

Stort sett Eucerin, men bruker også Vichy.

Skrevet

Cosmea Kids på 2-åringen, ingenting på 0-åringen.

Skrevet

Cosmica kids 30.

Skrevet

Vichy faktor 30 spray. Ingen over, ingen ved siden..

Skrevet

Nivea Sun Kids, ulike faktorer, hovedsakelig 15. De har aldri blitt solbrent. Bruker den ofte på oss voksne også, den er veldig bra.

Skrevet

Soltan for kids F 30

Skrevet

Garnier F 15

Natusan?? Den blåe spray flasken for barn...F 20

Skrevet

Cosmica faktor 15. Man trenger tross alt ikke mer enn 15 her i Norge.

Det er det Kreftforeningen anbefaler.

Skrevet

Grønn hverdag sine tester driter jeg i, jeg ønsker å unngå at barna blir solbrent og derfor mindre utsatt for hudkreft senere. Ikke så interessert i miljøproblematikk. Har prøvd andre merker enn Nivea, uten å være like fornøyd. Nivea kids var faktisk best i test for noen år siden når det gikk på varighet og tetthet av uv-filtrene.

Skjønner heller ikke folk som bruker veldig høy faktor, det er ikke noen fordel for nyrene med mer kjemikalier enn nødvendig. Så lenge man ikke er i syden, er det mange som ikke trenger mer enn 15-25.

Jeg forsøker å være miljøvennlig på andre områder enn solkrem. Vasker huset nesten uten kjemikalier f.eks.

Skrevet

Det kommer jo an på flere faktorer: Barnets hud og hvor fort det blir solbrent, hvor ofte man smører, om man er på et sted med mye refleksjon (i en båt) osv. Dessuten er det ikke noe poeng i at man skal ha brunest mulige barn, og da er det bedre med en høy faktor for å være på den sikre siden.

Skrevet

I alle dager...

Leste du den testen i det hele tatt?

Ja dem tester etter miljøbelastende stoffer, men også:

-parfyme

-hormonforstyrrende stoffer

-allergifremkallende stoffer

Alle Nivea solkremene inneholder dette, noen av dem inneholder også en miljøgift OG et sterkt allergifremkallende stoff..

Så da kan du jo bare drite i (som du så fint kaller det) hva du egentlig smører inn i huden til barnet ditt hver dag.

Det var til anonym 23:56

-Ja takk begge deler sier jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...