Gå til innhold

gjeldsanlering og skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått åpen gjeldsanlering. d er sendt ut krav til kreditoren så venter på svar om de godtar. får ijenn på skatten i juni. kan de kreve eller ta disse de som har hjulpet meg å ordne gjeldsanlering??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har saker som ligger hos Namsmannen eller Statens Innkrevingssentral så vil de kunne ta skattepengene dine.

Skrevet

For ikke å snakke om skatteoppkeveren, som da har motregningsrett i skattepenger.

Hvem har hjulpet deg med å få til gjeldssanering?

Det koster ikke noe å få til gjeldssanering gjennom namsmannen eller kommunale tjenester. Mange private aktører pelier å ta seg klekkelig betalt.

Skrevet

namsmannen... får ijenn 10000 på skatten. regner med de ikke kan begynne ta de? de kommer vel ikke inn på min skatt for å se hva jeg får ijenn.. trenger de pengene for trenger div som jeg ikke har råa til å kjøpe til vanlig

Skrevet

Jo, de kan ta de 10000,- Da vil du få brev om motregning og at namsmannen vil ta disse pengene på vegne av kreditorer. Da blirt pengene overført dit og ikke til din konto.

Skrevet

kan de finne t at jeg får ijenn på skattn da?

Skrevet

Ja, det kan de. Offentlige etater snakker sammen og har tilgang på det meste av info.

Skrevet

ja de kåmmer till å ta alle penngene du får ijenn på skattn.

Skrevet

sån er d når du lever på gjelsanlering.

å jei som trodde d het gjeldssanering, men så feil kan man ta for d heter jo gjeldsanlering faktisk.

Skrevet

ja finner de virkelig ut at hun får ijenn på skatten,og kan de ta pengene? jeg har en venninne som har fått denne ordningen men vet at hun fikk beholde sine skattpenger på 7000 i fjor.

Skrevet

En kompis av meg skyldte barnebidrag, så han skyldte vel til staten. De tok skattepengene hans. Han fikk ikke brev før etter at skattepengene skulle være utbetalt heller. Så om de har rett på å få skattepengene dine så finner de ut av det.

Skrevet

Tøysejenter som svarer :o)

Hvis du har fått gjeldsordning (som det heter), skal du ha et visst beløp til livsopphold og boutgifter osv, det overskytende skal du sette inn på en konto til kreditorer, som du selv disponerer.

Hvis du ikke har nok inntekt til å dekke livsopphold noen mnd, men går i minus, så kan du hente dette ut av kontoen hvis du har satt inn penger der, hvis ikke, kan du kreve å få det dekket av det du har til gode på skatten.

Hilsen samboer av en med gjeldsordning

Skrevet

jeg selv har hatt frivillig gjeldsording i 5 år, ferdig i feb i år, dem tok aldri mine penger som jeg fekk igjen fra skatten på de fem åran, og jeg fekk imellom 18000-23000 kr tilbake på skatt.

Skrevet

Reglene er vel forandra siden den tiden.

Skrevet

Så lenge du får igjen over 5000,- så får du desverre ikke noe goder av skattepengene dine. De skal deles på kreditorene. Det nytter ikke å "lure" unna disse pengene, for det kommer fram uansett. Og om du gjøre det, kan du miste gjeldsaneringen din.

Skrevet

må jeg snakke med dem for å få beholde pengene jeg får ijenn eller holde kjeft? de må vel uansett høre med meg først.blir litt stressa av herre. trenger de pengen sårt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...