Gå til innhold

barnefordeling, hva gjør jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

vi har 2 barn, som jeg i hovedsak har tatt med av. vi er enige om at jeg skal ha de 70 % av tiden når vi flytter fra hverandre også. men han nekter å skrive under på at begge barna flytter. han vil ha ett med bodstedsadresse hos han, fordi han da får dobbel barnetrygd og skatteklasse 2 + at han omtrent slipper barnebidrag.

 

men han er ikke intressert i å fysisk ha barna 50 % av tiden.

 

hva gjør jeg når han nekter å skrive under flytting på det ene barnet?

 

familievernkontoret er enig med han, men jeg får ikke aleneforeldre støander og dekt 64 % barnehage uten å ha på papiret at de bor hos meg.

han har aldri betalt noe før, så jeg vet at han ikke kommer til å betale for det barnet med bostedsadresse hos han, hans redsel for regninger er en av grunnen til at det blir slutt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du ikke gå med på. Han skal ha økonomiske fordeler, men ikke ta ansvar for barna. Skal han ha fordelene, må han forplikte seg. Dessuten er det svindel; han får økonomiske fordeler han ikke har rett til.

 

Snakk med folkeregisteret og legg frem saken din der. De har HELT sikkert vært borti slike saker før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, hvordan kan familievernkontoret være enig med han i dette når han ikke vil ha barna fysisk, men kun skal ha "fordelen" med å ha fast bostedsadresse for å slippe unna b.bidrag ++

 

Høres ut som om han er god å snakke for seg her tydeligvis..

minner meg om min egen eks som er barnefar til ungen min.

Han nektet lenge på å skrive under flytting for barnet våres. Men måtte til slutt ta til "fornuft" etter mekler snakket til han.

 

Nå derimot har han slått seg helt vrang, ringer barnevernet på meg, setter ut sinnsyke rykter, krever og krever på samvær, men vil ikke stille opp eller samarbeide. Krever å få ungen på timen liksom uten fast avtale. har aldri betalt bidrag før jeg til slutt måtte søke nav om dt.. gått 1 år uten bidrag og ikke fikk jeg etterbet. noe heller..

 

 

tragisk at det skal være slik..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvordan familievernkontoret kan være enige med han, har du lagt frem saken for dem eller er det bare noe han hevder???

 

Hvis famillievernkontort er enige med han så kan du jo informere dem om at han de støtter svindel...Jeg hadde tatt kontakt med nav og lagt frem saken for de.

 

Synd fremdeles at de høres veldi rart at familievernkontoret er enige med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg kan ringe de i morgen :)

 

bor sammen han nå, tørr ikke flytte før det er i orden for jeg er redd for at om jeg flytter med ett barn så vil han aldri gi seg med det andre.

 

men kan folkeregisteret gjøre noe så lenge han ikke vil skrive under på at vi skal ha 70/30?

 

han kommer aldri til å ha de 30 % heller. føler at jeg sitter fast her.

 

jeg har snakket med nav, og de forstår saken så bare jeg får til å bytte bosted på barnet så ordner den delen seg. en fra nav har til og med ringt og snakket med han for meg og sakt at det ikke er lov og at vi totalt sett vil tape på det hele, men han bryr seg ikke så lenge han får fordeler ved og nekte å skrive under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er veldig flink til å snakke for seg, og han mannen på familievernkontoret var veldig opptatt av at om jeg fikk begge barna hos meg så fikk jeg så mye makt og kunne flytte hvor jeg ville i norge. men jeg skal ikke flytte noe sted, både han og jeg har familie og jobben vår her.

han brydde seg ingen ting om at pappaen aldri noen gang har hentet/levert barna i barnehagen eller vært alene med de eller lagt de.

når han kommer hjem går han bare ned i kjelleren så vi ser han ikke.

 

har snakket med nav, men de får ikke gjort noe uten at bostedsadressen er på plass, men er den der så har de lovet at det skal ordne seg. de har til og med ringt og snakket med han men han sier at han ikke tror på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde meldt han mannen på familievernkontoret. For en uprofosjonell idiot, mann oppfordrer ikke til svindel, dessuten er det ikke snakk om og flytte her.

 

Kontakt advokat og se om du kan få snakke med noen andre på familliekontoret, men hadde melt i fra om han mannen på familievernkontoret for han virker ikke rett nagla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare gjøre det du kan for å bevise at barna bor hos deg mesteparten av tiden.

 

Dere kan også lage en samværsavtale. så dersom du vil at han skal ha barna fks 1 dag i uka og annenhver helg så lager dere en avtale, bryter han den avtalen så får han bot. tror du kan snakke med advokat ang dette. Husker ikke helt hvordan de kontrollerer dette men har ei veninne som har det slik, bf der må betale 2000 kr i bot pr dag han ikke har barna når han skal ha dem, dette oga han var fram og tilbake på samvær og krevde og ha ungen når det passet han, nektet veninna me og ta med ungene på ferie for da skulle han ha ungene og masse annet styr.

 

Tror kansje det kan være veldig lurt og ta kontakt med en advokat som kan gi råd og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kan bevise at barna bor hos deg i mer enn x antall mnd (husker ikke hvor mange mnd som gjelder) kan de flytte barnet han nekter å signere flytting på uten hans signatur. Jeg er ikke sikker på hva slags bevis de krever, men prøv i hvertfall å ha kontroll på akkurat hvilke overnattinger de har hos sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...