Gå til innhold

Kjøpte hus i høst, og overtok det like etter at sneen la seg. Nå ser jeg at


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hele j€{[@n plena har blitt kjørt opp da de flytta ut tinga sine. På visningen var plena helt super. Nå er den... et lørv uten like. Den er skikkrlig oppkjørt og sporete. Hva gjør jeg for å redde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nytter jo ikke å gjøre bare det. Plena har jo blitt humpete og ser ut som en eneste stor traktorvei. Sår jeg eller legger plenteppe på vil det jo være like ujevnt under. Lurer på om jeg må få noen til å kjøre med dampveivals i hele hagen for å flate det ut igjen. Det er en diger plen, så sjokket var enormt da jeg så skadene de hadde påført den i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med megler og forklar problemet, du har jo ikke fått det du betalte for. Kanskje det dekkes av eierskifteforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten klager du på det eller du jevner ut planen låner en valse og sår på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke klage. Selger var ei søt gammel dame på ca 90, og hun faller vel om av sjokk om hun finner ut hva de som flyttet ut tingene hennes har gjort med hennes elskede hage. Så nei...det får jeg meg bare ikke til å gjøre. Kan man bare leie en veivals sånn helt uten videre da? For da gjør jeg det, om det er overkommelig i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde begynt med å kontakte megler.

Beløpet ny plen vil komme på er nok dessverre ikke stort nok til at det dekkes av eierskifteforsikring, men hadde uansett hørt hva de har å si.

Hvis ikke de gjør noe hadde jeg skrevet en mail til selger opplyst om hva det vil koste for dem når dere nå må rette dette opp. For de har jo ødelagt dere eiendom.

Hadde ikke spurt engang, bare opplyst om det på en høffelig måte.

 

Hvis de ikke tar på seg skyld hadde jeg tatt det inn til forliksrådet.

Har dere bilder fra visning/prospekt som viser plenen slik den var da dere kjøpte har dere en god sak.

Dette dreier seg om økonomi, men mest prinippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun forsikring så har ikke hun noe med det å gjøre. Snakk med megler og forhør deg. Om hun har forsikring eller ei det finner du da ut, og velger så hva du vil gjøre med det etterpå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke en veivals, men en håndholdt trommel(??) for å rette ut jord etter du har fyllt i hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil aldri erstattes av en evnt forsikring, så det er ikke vits i å prøve på engang. Det er jo ikke snakk om store beløp her, men litt arbeid. Jeg ville funnet ut om dama har brukt flyttebyrå for å flytte, da hadde jeg evnt sendt krav til dem. Om du ikke vil bry dama, og det feks er familie som har flyttet for henne, må du rett og slett bare ordne opp selv. Et par lass med jord over sporene, valse og så ny plen. Noen uker, og vips du har drømmeplenen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har telen gått skikkelig da? Det kan tenkes at dette vil ordne seg ganske bra når det er blitt noen runder med regnvær og tørke også...

 

Lykke til, dette er ikke verdens undergang men ganske kjipt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be flyttefirmaet om å rette opp skaden de har gjort ... Sjekk hva ditt forsikringsselskap sier hvis flyttefirma ikke vil frivillig, for da går ditt forsikringsselskap på flyttefirmaet sitt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...