Gå til innhold

parfyme fy?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det totalt nei nei å bruke parfyme mens barna er små?Jeg føler meg så naken uten, føler meg så shaby ellers så vil iallefall lukte annet enn gulp og surmelk:P hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er nok fy, men det går jo an å ha på bittebittelitt i nakken, og å passe på å ikke gni nesa til barna opp i nakken din. Det er jo mest de som dynger på som utsetter ungene sine for parfymeskyer og trør de opp i halsen sin som gjør noe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt værste jeg visste da jeg lot folk holde babyen min, var at babyen kom tilbake og STINKET andres parfyme. Fy fader, jeg hater parfyme. La nå barna dine slippe å lukte den parfymen. Du har jo en egen personlig lukt som barnet kjenner deg igjen på. Bruker du parfyme så gjemmer du jo litt den lukten. Babyene som har så god egenlukt lukter plutselig Chanel no 5. Det er ikke søtt.

Skift heller klær enn å spraye deg med ekkel parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. det er nå alt en ikke skal kunne gjøre med små barn også. spesielt her inne på BIM er mange flinke til å si hva som er rett og galt. jeg ble litt satt ut nå må jeg si.

 

jeg har aldri hørt noen ting om at en ikke skal bruke parfyme med små barn. regner da med at det er snakk om fare for utvikling av allergier? eller? jeg har brukt parfyme med alle mine barn, og ikke hatt noe problemer med det. er det noe nytt som folk har kommet på dette? eller er det allmennkjennt, bare ingen som har opplyst meg om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er allmenkjent og faktisk noe de også påpekte på sykehuset. Det med mammas naturlige lukt (gjelder også pappa) er faktisk litt viktig. Hva man gjør etter babytiden er ens egen sak, men i babytiden bør man kunne styre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha på litt parfyme når du skal ut på kafe/shopping/besøk men unngå det når du bare skal være hjemme.

 

Det er fryktelig lett å bli imun mot en duft du er vant til, altså at du ikke kjenner selv hvor mye duft du faktisk har på. Spesielt om du bruker hver eneste dag.

 

Du har helt sikkert merket en gang att du syntes det stinket parfyme av en eldre dame. Tenk over hvilke dufter du har på deg ellers, som du ikke merker som f.eks sjampo, såpe, vaskemiddel ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...