Gå til innhold

HJELP! Noen som har hatt vannkopper som gravid her???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 25. Jeg har ikke hatt vannkopper som liten. Nå har det brutt ut vannkopper i barnehagen til storebror! Har hørt at dette kan være farlig. Er det noen som har erfaring fra dette? Skal ringe legen min i morra, men kjenner jeg blir veldig stresset av å tenke på det, kommer til å sove dårlig i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/vannkopper-under-svangerskapet-16407.html

 

Du kan få en sprøyte med antistoffer (immunglobulin), om de mener at det er farlig for deg eller baby. Men, som det står i mange av linkene er det farligst den første delen av svangerskapet, og helt sist da babyen kan bli smittet like før og under fødsel.

Kan godt være du har hatt vannkopper selv om du mener du ikke har hatt det, så det kan være du bekymrer deg helt unødig.

Det kommer til å gå bra! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent 100% sikker på at jeg ikke har hatt vannkopper. Har også en bror som ikke hadde vannkopper som liten, og han ble smittet i voksen alder. Så det stemmer nok at ingen av oss fikk det som små.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men uansett så er det veldig farlig å få vannkopper som voksen. Faren min døde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...