Gå til innhold

Hvilken termin går vi ut fra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har i dag vært på tidlig ultralyd for å se at alt er bra med den lille i magen. Etter mens-terminen er jeg i uke 7+6, men etter det de så på UL så var jeg ikke mere enn 6 uker på vei.

 

Det jeg er kjempe usikker på nå er hvilke termin skal jeg gå ut fra, hvor langt er jeg faktisk på vei? Usikker på når vi skal fortelle familie og venner den store nyheten.

 

Alt sto bra til med den lille, hjertet slår :)

 

 

På forhånd takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ul terminen går jo etter målene på babyen, men du må ha mensterminen friskt i minne, for du skal ikke la det gå for lang tid over mens terminen før du krever at det blir satt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Det er UL terminen som teller i forhold til å sette i gang på overtid osv. Begge mine barn er født på mensterminen min, en uke før UL terminen. Nå venter jeg nr 3 og er 100% sikker på mensterminen osv, så jeg er spent på når UL terminen blir. Jeg er 12 uker i dag

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville gått ut i fra UL termin, siden en aldri helt vet når eggløsningen var.

Jeg fikk en tidligere UL termin enn menstermin, men ungen kommer når den er klar uavhengig av hvilke dato en går ut i fra. Eneste er når en må settes i gang, men da tar de utgangspunkt i UL termin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på tidlig UL , og fikk senere termin enn ut i fra mens termin. Er 100% sikker på mensdato, men har kanskje hatt en senere eggløsning enn vanlig? Jeg er nå, om en går ut ifra ul termin, 11 uker )på mandag). Om en rekner med mens terminen, så er jeg 11 + 3. Skal på ny UL om 9 dager, så da blir det spennende å se hvor langt jeg egentlig er på vei:)

Er det noen her inne som har opplevet å få forskjellige terminer på forskjellige UL? Kan ikke et foster vokse litt i rykk og napp?

 

Kjøpte foresten i dag en angelsound. Det beste kjøpet jeg har gjort: hørte et hjerte slå dobbelt så fort som mitt eget der inne. Veldig betryggende for en bekymret mamma...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at jeg går ut fra UL terminen, så får vi se hva den neste sier. Skjønner du er frustrert...vil jo helst være så langt på vei som mulig. Slik er det iallefall for meg.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-)

 

Jeg er etter menstermin 10+4, og etter UL termin så er jeg 8+6, så er ganske stor forskjell. Men mitt problem er at jeg hadde ikke regelmessig mens før jeg ble gravid, så umulig å si når jeg hadde eggløsning. Tenker å gå på enda en tidlig ultralyd for å se hvordan det ligger an da:)

 

Hvor har du kjøpt den angelsound?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt min doppler/angelsound på teknikmagasinet:) Du kan google det, og se om du har en butikk i nærheten av deg. Ellers kan en bestille den på nettet...ebay f.eks, men da tar det fort en uke før du har den. Jeg fikk et innfall og måtte ha den med èn gang!;) Er litt frustrerende med disse forskjellige terminene...for andre høres det sikkert ut som en bagatell..en eller to uker fra eller til...kommer nok når den er moden..osv... MEN dagene har en STOR betydning...spesielt for oss som er i starten:) Etter alt jeg har lest her inne, om at fosteret vokser mye i nykk og napp, så forholder jeg meg foreløpig til mens term. Da er jeg i dag 12 + 1. Dette gjør jeg helst for min egen del...bedre å være over den "magiske" uken, enn 11 + 3 som er ut ifra en tidlig ul ;) Skal på ny ul på førstkommende mandag...da får jeg sikkert vite mer, og da vil jeg iallefall være 12 uker uansett:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn. når jeg var på tidlig UL sa jeg skulle gå ut i fra mens-termin frem til ordinær UL. Da skulle jeg gå ut i fra termin etter ordinær UL.

Jeg spurte siden UL viste jeg var litt kortere på vei, og jeg skal bruke noen medisiner ut 1. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forholder meg til menstermin inn til videre jeg også da. Da har jeg gått gravid i 12 uker på fredag!! :-) Har jordmortime i morgen, og er spent på om hun kan høre noe hjertelyd.

 

Tror jeg skal invistere i en sånn dopler ja:) Skal til USA om en liten uke, så skal se hva jeg finner der :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...