Gå til innhold

Hva hadde du gjort dersom din bror ble dømt for en alvorlig forbrytelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kun en søster, men hadde nok ikke slått hånda av henne, så lenge det ikke var mine barn hun mishandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen bror, men jeg har en onkel som ble dømt for mord en gang for mange år siden.

Vi var temmelig 'tight', kan du si, jeg var tenåring og han var det sorte fåret i familien.

 

Jeg fikk sjokk. Trodde ikke det var mulig. Men vi forble close, skrev brev til hverandre og jeg besøkte han flere ganger.

Han slapp ut etter 6 av 9 år....

 

Idag, ca mange år senere, er vi ikke så close, men det er av helt andre grunner.

 

 

Så svaret må bli at jeg hadde støttet ham fremfor å bryte kontakten. :)

Men det kan sikkert være sider ved en slik sak som vil forandre utfallet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på omstendighetene, men hadde min bror voldtatt et barn for eksempel hadde det vært over og ut for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror sitter inne for drap. Han blir sittende inne i 12 år med forvaring. Jeg og min bror var som hånd i en hanske. han hadde rusproblemer og ble rusfri til han en dag sprakk og drepte en mann i selvforsvar, men måten han drepte mannen på og pga oppveksten og rullebladet hans så fikk han lang straff med forvaring. Han sitter nå i norges sikreste fengsel langt borte fra der vi bor og får ikke besøkt han slik som vi vil. Jeg gråter mye og savner han, men på en annen måte, så vet jeg hvor han er nå... Jeg vet jeg ikke kommer til å få noen telefoner om at han har tatt overdose og dødd så lenge han er der. Men jeg vil veldig gjerne at vi skal kunne gjøre som før... Sitte i sofaen og se film, kunne gi han en god klem,ringe til ham når jeg vil, la barna mine møte onkelen sin :(

 

Jeg gir min mor skylden for at han sitter inne for drap... Det er oppveksten som har gjort han til den personen som han er i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han hadde fortsatt vært broren min. Hvordan jeg ville håndtert det kommer helt an på omstendighetene rundt. Er det helt sikkert at han er skyldig?

Hadde han drept noen i selvforsvar ville det ikke forandret mitt forhold til ham.

Vold mot barn er helt uakseptabelt, da hadde jeg aldri villet se ham igjen. Samme med overfallsvoldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...