Gå til innhold

Dere som IKKE skal ha bunad på barna:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller den populære festdrakten fra NAME IT som flere tusen andre unger skal ha på seg på 17.mai, hva tar dere på barna? Og hvor gammle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er svorne festdraktmotstandere.

 

Gutta er 3 og 7 år og skal ha på seg svart/grå penbukse, fin stripete skjorte og en strikka bomullsjakke over. De blir så fine så .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna på 2 skal ha en nydelig kjole med matchene sko.

Gutten på 5 skal ha svart buks, rosastripete linskjorte og bomullsjakke i svart over samt svarte sko.

 

Er fra Oslo og har aldri hatt bunad selv, gidder ikke drive med det til ungene da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntil jeg i dag ramla over en fjorårets festdrakt til kr 199,- så hadde jeg tenk å ha på datteren min en fin sommerkjole/tunika over hvit tights og bluse. Fin strikket/heklet jakke utenpå. Hun er 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på fem skal ha på seg en lysebrun/beige lindress, og brune småsko. han skal gå med en hvit naturbommuls skjorte med tynne lyseblå stiper i. Han kommer til å være så fin altså :-)

Antar at han selv insisterer på å ha enten en kaptein sabeltann lue, eller spiderman caps. med det blir han ikke like fin, men viktig å ha litt å skulle sagt selv. Bra for selvfølelsen, og jeg gidder ikke noe tull på 17. mai, må ha fin tone hele dagen, det handler jo om barna og at de skal kose seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 2,5 år skal ha på seg svarte smale jeans, hvit skjorte, svarte sko og lysgrå finjakke/skipperjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 2,5 år skal ha på seg svarte smale jeans, hvit skjorte, svarte sko og lysgrå finjakke/skipperjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal guttungen på 2 år ha på:

Pen mørk grå bukse

Hvit skjorte

Lys vest med knapping foran.

+ skjerf/siklesmekke (sikler veldig!) i enten rød eller lyseblå.

Svarte pensko.

 

Syns er mange pene festdrakter til jenter, men de til guttene syns jeg ikke er like fine.

Greit med klær han kan bruke på bursdager, siden vi ikke skal noe annet høytidlig i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta på 16 mnd skal ha en kjempesøt sommerkjole som svigermor har kjøpt i Frankrike. Regner ikke med at vi treffer så mange andre i samme antrekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten skal ha dress (bukse, slips, vest og skjorte) og jenta skal ha kjole fra Noa Noa :)

 

Det sitter laaaaangt inne å kjøpe festdrakter her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...