Gå til innhold

Hvordan har dere gjort eller skal gjøre om det skal regne på 17 mai og dere har vogn med baby i?


Mamma til 3 gutter-<-@

Anbefalte innlegg

Her er det meldt regn, babyen er nå 1,5mnd gammel og det er første gang eldstemann skal gå i tog med skolen. Jeg vil jo ha med meg alt det, men føler det blir stress med babyen som skal ha pupp hver 1,5 time, mulig jeg er heldig og han sover den første delen av dagen. Avbrutt av mating.

 

Blir jo så ekkelt når det regner og vi er ute. Blææh...

 

Hvordan gjør dere det? Mannen kan selvfølgelig få fulgt barna da, men jeg å vil gjerne være med. Kanskje jeg bare skal gi babyen flaske, da er han ihvertfall mett i 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat han godt før dere går og ta med paraply. I verste fall sitter du under paraplyen og ammer eller finner skjul der du amme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ikke sant, men så kommer angsten om at hvis jeg blir sittende i det ting skal skje, så går de jo fra meg. Nei huff for tenke positivt og det går jo altids bedre enn fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dette går kjempe greit =) Mat rikelig før avreise, ta med noe sjal/stort skjerf som du kan tulle rundt deg hvis og om du MÅ amme når du må forflytte deg, men sannsynligvis klarer han seg til ting roer seg litt.. =) Kan dere parkere bilen langs togruta?? Er det evnt et alternativ å stå nær bilen og da evnt sette seg inn i den for å amme???

 

Kanskje været viser seg å bli bra likevel =)

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med meg en på 3 uker i fjor, var med på alt, ammet når og hvor det passet oss. Han sov igjen om det verste bråket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress ned. Ikke ta alle bekymringer på forskudd.

 

Gi ungen masse mat så sent du kan før 17. maitoget begynner, så sover babyen gjennom toget. Min minste var 6 uker 17. mai for to år siden, og jeg husker jeg lurte litt på hva jeg skulle gjøre hvis han insisterte på mat mens vi sto i byen og så på 17. mai-toget. Stående amming iført bunad er jo ikke ideelt, men det ordner seg alltid. Ungen sov selv om stortrommene var halvannen meter unna vogna. Etterpå ammet jeg sittende på en benk et stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ta med en flaske i tilfelle h*n vil ha mat akkurat når du må se på toget...gi masse mat rett før dere reiser, ta med baby-øreklokker sånn at h*n får ro, og tenk at det ordner seg :)

 

om du har bæresele/sjal, så kan du jo amme mens h*n koser seg i den? om du har på deg noe hvor det går greit å finne frem puppen da :)

 

lykke til! vår første var 2,5 mnd på 17.mai, så litt lettere da. Nå er minsten 1 mnd, men jeg tar på meg noe sånn at han få mat hvor/hvordan som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...