Gå til innhold

GI MEG TIPS ANG SKOGTUR!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kollega skal ta med oss et 4.trinn påskogtur. Opplegg er løst ferdigsatt med rebusløp og adre koselige aktiviteter. MEN: Det er huggormår :/ Hva kan vi gjøre for å unngå huggormen mest mulig? Det er 38 unger, og et relativt stort område skog, så det er ikke helt greit å se ALLE til enhver tid. Elevene er godt vant med området og har vært der nesten ukentlig frem til dette skoleåret, så det er liten fare for at noen skal "gå seg vill" osv, men HUGGORMEN gjør meg skittnervøs!

Sååå, deres beste tips for å unngå den ekle kryper'n?? Ungene er veldig glad i å titte og leite overalt eter smådyr, de fant en firfisle der for et par uker siden, og etter det har de hatt veeldig lyst til å finne flere.. Eneste som er kjedelig med det, er jo at firfisler liker seg godt i områder hvor armer liker seg godt...

Har til nå tenkt på en god gjennomgang av farene med huggorm og steder de kan oppholde seg og å be ungene ha på seg gummistøvler (alltid noen som kommer dårlig utstyrt på tur, så ikke alle vil dette). Er det andre lure tips og triks for at ormen skal holde seg unna små barneben??

Takknemlig for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huggormen skyr bråk, så be alle dem 38 barna trampe godt i bakken så drar den nok avsted hvis den er der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...