Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å tenke mer positivt?


Fru Bell med to skjønne små :)

Anbefalte innlegg

jeg satt og så på noen bilder av meg selv, og det slo meg at jeg så så veldig sur og trist ut. Jeg har egentlig ingen problemer i stor skala, så jeg burde være fornøyd. Hva kan jeg gjøre for å bli mer positiv og ikke lete etter problemer? Jeg ser at det er en tankegang jeg har lagt meg til, men hvordan komme ut av den? Noen som har noen råd?

Jeg blir ofte trøtt og lei, og føler selv at det henger sammen med at jeg tenker så negativt...

Takknemmlig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett å falle i negative tanker om man har en dårlig dag også baller det seg gjerne på.

Jeg spør meg selv hva som er det verst tenkelige kan skje når jeg havner i situasjoner der jeg blir negativ, så prøver jeg å løse problemet i hodet eller skrive ned bekymringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hjelper å møte alle med smil og påsatt godt humør noen ganger. Tenke at møtet med andre kan være lett, nesten som en jobber i butikk og yter god service. Min erfaring er at en gleder andre og får de til å føle seg bra, samt at en på en måte lurer seg selv. Oppfører en seg positiv utad så smitter det ofte på det indre. Tar litt tid, men å gjøre er som regel bedre enn å planlegge/tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...