Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 sønnen min er akkurat fylt 3 år. han her nabogutten fyller 4 år i sommer...gutten min var ute å vannet blomstene da naboen kom rett bort til han og sa høyt å tydlig i ertene tone, DU ER EN BABY. gutten min ble lei seg så jeg så jeg gikk ut. jeg sa hvor mange år er du til naboen. han viste fornøyd 3 fingre... jeg sa at da er jo du 3 år og.. hvis han er en baby sa jeg så er jo du og en baby da.... da ble han helt stum og så veldig flau ut. begynte etterhvert å si at han var større osv... så jeg sa at jeg ville ikke høre at han sa det til min gutt igjen.... overreagerte jeg?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Eh..ja..du overreagerte hvis du ble sinne for det. Du kunne reagert med litt humor isteden og tøyset det bort litt
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Ja, du overreagerer. Jeg hadde ikke brukt en kalori på å svare tilbake og kverlurere med en småfrekk guttunge.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Ja ,du overreagerer . Helt vanlig at gutter på 3-4 år sier sånne ting .Bare vent, neste gang er det din gutt som sier det ...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Ja, der synes jeg nok du tok litt hardt i. Jeg har selv en treåring som synes det er kjempemorsomt å kalle alle for baby. De gjør det nok i bhg, og det er helt tydelig ikke vondt ment...! Du burde kanskje heller lære din egen sønn å tåle såpass, det kan komme godt med seinere i livet. Vi kan alle trø feil, hvis du har dårlig samvittighet, kan du jo smile ekstra stort til nabogutten ved neste anledning.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Du vare jaggu meg den mest barnslige av de tre. Er det mulig???
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Så det er helt akseptabelt at et barn bare går forbi et annet og sier på en tergete måte at det andre barnet er baby? hva om han hadde sagt til gutten at han var teit eller dum eller noe.. hadde det vært helt greit og? hadde min gutt sagt dette til et annet barn så hadde jo eg reagert på det. jeg hadde sagt til ham at det ikke var fint sagt osv.....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Nei, du overreagerte ikke. Hadde gjort nøyaktig det samme. Dere andre som ikke tar barna deres i forsvar, hvor er morsfølelsen?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Ja, du er skikkelig barnslig. Du kunne tatt dette på en mye bedre måte. Du kunne gått ut, sagt rolig og greit at han er ikke en baby - for babyer er mye mindre. Og man skal ikke kalle andre babyer som ikke er det. Også ferdig med det. Istedenfor blir du en skikkelig drittunge selv og kaller den andre en baby.. Og du som kommenterer morsfølelsen til oss andre... Vi forsøker å løse "konflikter" på en grei måte på barnas nivå uten hersketeknikker. Dessuten er det 10 000 ganger verre å være kjent som den moren som alltid tar barnet sine konflikter og ikke ser flere sider av saken. Barnet ditt blir kjent som han med mammaen som alltid bryr seg for gullungen sin.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Du overreagrer litt. Har en på 3 selv og er veldig opptatt av å finne sin plass i samfunnet og hvem som er voksen, barn, baby, ungdom, jente, gutt osv. Det er helt greit å blande seg inn i dette for å hjelpe dem, men ikke bli sint på ham da, han bare prøver å finne ut av verden!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Dette kunne du ha taklet på en annen måte, ja. Hørtes ikke ut som om det ble noe særlig god stemning der for noen av dere. Unger er veldig opptatt av hvem som er størst og eldst. Går mye i det i bhg og. Dessuten har det noe med å lære seg om begreper: tid, alder, størst/høyest trenger ikke være eldst osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå