Gå til innhold

fjerne bf etternavn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver og lure på og fjerne bf etternavn på sønnen min, han har etternavnet mitt og bf sitt, men vi har ikke hatt noe kontakt med han omtrent siden han var 1,5mnd, hatt litt samvær men nå ikke sett han siden sept i fjor, gutten er nå 19mnd. føler ikke det er noe vits og ha det etternavnet der for blir veldig langt da og siden vi ikke har noe med den familien og gjøre så burde vel ikke det gjøre noe?

 

 

noen som har gjort dette? og vil BF få beskjed om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har fullt foreldreansvar så kan du bytte navn. Har dere delt foreldreansvar så må barnefar samtykke i endringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg har full ansvar, men vil ha få brev om at det er endret eller åssen funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har foreldreansvar alene vil ikke bf få beskjed om det nei.

Han vil nok finne ut av det før eller siden så du kan jo nevne det i forbifarta om han tar kontakt etter at det er gjort. Da har du iallefall sagt ifra og han kan ikke gjøre noe hverken fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten (siste anonym her), har en venninne som gjorde det samme. Og hun valgte ikke si noen ting til bf. Han ble enormt sinna da han fant det ut ved en tilfeldighet (paradoksalt nok i og med at han ikke bryr seg om ungen). Det samme gjaldt barnets halvsøsken, de mente at familienavnet til bf var noe som bandt ungeflokken til denne mannen sammen.

 

Mitt tips er følger nok de andres i denne tråden - bedre si i fra før bf finner ut av det selv, da har du i det minste ditt på det rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...