Gå til innhold

Jeg har et mål om å få tilbake min før graviditetskropp etter jeg har født baby nr 3


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får snart nr 3 og er da ferdig med å få barn. Har ikke lyst til å ha mammakropp resten av livet så målet er å komme tilbake til min gamle kropp (før barn nr 1). Noen som har klart det? Hvordan gikk dere fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Hvor mange barn har du og hvordan har kroppen din forandret seg? Min har egentlig ikke forandret seg ekstremt mye. Ligger 5 kg over førbarnsvekten min, men litt generell oppstramming hadde vært greit. Har liksom tenkt etter de andre svangerskapene at jeg skal jo ha flere barn så... men denne gangen er det stopp. Gleder meg til å bli fin igjen. Føler meg skikkelig sliten og mannen min ser jo bare bedre ut enn noen gang.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, var ikke noe problem å få igjen kroppen etter nr 1 og 2, så jeg regner med at det går greit nå med nr 3 også. Men det forutsetter jo at man prioriterer tid til gåturer og trening et par ganger i uka. Lykke til! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å bli slik man var før man fikk barn. Det er det man betaler for å bli mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, skal også ha et tredje barn, og etter det: Bukplastikk, brystløft (uten silikon) og personlig trener. NO kidding! Ser ikke så grusomt ut, men det er virkelig rom for forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ser helt fabelaktig ut etter 3 barn. Hun er stram og fin men helt flat, stram mage. Hun er prikk lik seg selv før hun fikk barn, og hun trener nesten ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies så var jeg ok i kroppen etter graviditetene. Ikke som før jeg fikk barn, men helt fornøyd var jeg.

Det som derimot er en utfordring for kroppen er alderen! Etter fylte 30 må man jobbe hardt for å ha en fin kropp. Mine barn fikk jeg da jeg var i i midten av 20 årene. Hadde jeg fått de nå så måtte jeg jobbet MYE mer for å få kroppen tilbake.

 

Hilsen 32-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt det bedre selv, det er ikke svangerskapene som tar knekken på kroppen, det er alderen.

 

Jo eldre du blir jo lavere blir hvileforbrenningen og da trenger du færre kalorier. Muskelvevet trenger også flere timer i helsestudioet enn før for å bli like fast og fin.

 

Man må jobbe mer for en fin kropp jo eldre man blir!

 

Men jeg vil også bli mitt fineste meg etter å ha blitt ferdig med svangerskap, ammeperioder og spedbarnsliv. Må nok bare tenke kalorier inn og kalorier ut samtidig som en speeder opp treningen ;)

 

Mange flotte 40-åringer der ute, jeg skal definitivt bli en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på de som sier at alder spiller litt inn. Jeg har bikket 30 år nå, og har født fire barn. Merker jeg må jobbe mye mer for å ha en fin figur nå enn jeg måtte for bare noen år siden etter tredjemann ble født. Men jeg har i stor grad klart det likevel, å få tilbake figuren min altså. Strekkmerkene får jeg ikke gjort noe med, heller ikke at puppene er bitte litt slappere og at det er bitte litt for mye hud på magen (ser det kun når jeg bøyer meg), men ellers ser jeg ganske flott ut nå om jeg får si det selv. Jeg har stram og flat mage, og en slank og sterk kropp.

 

Hvordan? Veldig mye og hard jobbing. Jeg trener 4-5 dager i uken, både styrke og kondisjon. Og så må jeg de fleste dager være streng med meg selv på hva jeg putter i meg. Skeier ut i helgene da. Jeg håpet og trodde lenge på at det kunne være en rask og smertefri vei til målet, men har nå innsett at det er ikke det. Ikke for meg i hvertfall. Jogging, sit-us på trimball, generell styrketrening for lår, rumpe, armer osv er et must. Jeg hadde et valg. Være litt dvask og noen kilo for mye, men slippe trening og spise omtrent hva jeg ville og stadig føle meg ukomfortabel med egen kropp og aldri finne klær jeg trivdes i. Eller bruke tid og krefter på sunt og strengt kosthold og mye trening, og å kunne gå med hva jeg vil av klær fordi det ser bra ut, og være i god from og føle seg vel med seg selv. Det var ikke enten eller for meg. Hvordan det vil bli for deg vet jeg ikke, men tror de fleste som har passert 30 må ta et valg her. Det er de færreste forunt å se superflott ut uten å tenke kosthold og trening når de er over 30 og har født mer enn 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det krever nok litt mer. Jeg er av typen som har høy forbrenning og legger lite på meg, så bør ikke koste såå mye å få tilbake kroppen min. Interessant nok synes jeg ikke jeg var så fin før jeg fikk barn. Når jeg ser på gamle bilder nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...