Gå til innhold

Noen som har gode råd og kan hjelpe meg?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, i form av gode råd og ikke "drittsnakk".

 

Jeg har hatt fast sommerjobb de siste 6 årene (sett bort fra ett år imellom), da jeg jobbet i fjor fikk jeg tilbudet om at arbeidsgiver skulle sponse en del av billappen min. Jeg skjønte at dette var for at han ville ha meg dit i år og sa at jeg ikke kunne love noe om at jeg ble å komme denne sommeren. h*n sa da at jeg hadde jo jobbet der i så mange år så h*n ønsket å gjøre dette. Jeg takket selvsagt ikke nei og det ble betalt til sammen nesten 15 000.

 

Jeg sa til h*n for et par uker siden at jeg ikke kunne jobbe i sommer, har en reise vei på ca 1 1/2 time hver vei, så måtte ha stått opp før barnet mitt og kommet hjem akkurat når han var på tur i seng. Det hadde blitt veldig vanskelig i forhold til b.hagen og i tillegg er jeg gravid og vet at det hadde blitt alt for tungt for kroppen.

 

Plutselig her om dagen lå det en regning i postkassen på dette beløpet, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle betale tilbake 15 000! Jeg er så frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har lite penger og har kanskje 7000 vi skulle ha brukt på ferie i år. Da vil både ferien gå og det vil gå av matbudsjettet... Har arbeidsgiver lov til dette!? Og hva i alle dager skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville ha tatt en telefon til en advokat... saa lenge du ikke har skrevet under paa en avtale om aa jobbe der videre, saa kan jo ikke arb.giveren gjøre noe med at du tok i mot lappen fra han...

 

tror faktisk du har ditt paa det rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare og kontakte en advokat ? Koster ikke dette masse penger?

 

Blir så frustrert over slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange gratistilbud når det gjelder advokat, her sitter det noen advokater på biblioteket og hjelper folk annen hver torsdag (tror jeg det var), ellers er det jo jussbuss o.l.

 

Er også nettsteder du kan sende inn spørsmål til advokater for å få råd, samme prinsipp som legesidene.

 

Om du har såpass dårlig råd som du skisserer har dere også kanskje krav på fri rettshjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor på landet og her er det nok lite av den slags, iallefall som jeg vet om. Fant en nettside man kunne skrive til, men får ikke svar før opptil 5 dager. Regningen skal liksom betales etter en uke, om ikke får jeg purregebyr. Synes det er så rart. Virker som at man bare kan sende regninger til mennesker i hytt å gevær!

 

Regner med vi har fri rettshjelp ja. Men er det virkelig nødvendig å gå via advokat? Er det ikke noe litt "mildere" man kan gjøre?

 

 

Takk for svar!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...